سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



حیدری: برگزاری کنسرت‌ در دانشگاه‌ها ذیل گفتمان انقلاب اسلامی نمی‌گنجد/خواسته دشمن، ابتذال فرهنگی دانشگاه‌ها است


محمدودود حیدری مدیرعامل بنیاد تبیین اندیشه‌های امام خمینی (ره) در دانشگاه‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، اظهار داشت: یکی از دغدغه‌هایی که همیشه در سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با دانشگاهیان وجود دارد،‌ تأکید بر کار فرهنگی در کنار فعالیت‌های علمی است.

وی افزود: پایه شکل‌گیری فرهنگ از آنجایی که یک امر نخبگی است، در محیط‌های علمی و دانشگاهی است. ما هر چه در دانشگاه‌ها در حوزه فرهنگ سرمایه‌گذاری کنیم زیربنایی را برای ساخته شدن بنیادهای فرهنگی جامعه انجام انجام دادیم.

رئیس سابق سازمان بسیج دانشجویی تصریح کرد: هر مقدار که در کنار رشد علمی، به رشد فرهنگی دانشگاه‌ها نیز اهتمام داشته باشیم به همان میزان باعث ارتقای سطح فرهنگی عموم مردم و جامعه اسلامی خواهیم شد.

حیدری با اشاره به دیگر دلایل اهمیت فرهنگ در دیگر حوزه‌های دانشگاهی گفت: از دیگر دلایل این است که زمانی پیشرفت علمی می‌تواند به داد مردم برسد و به پیشرفت کشور کمک کند که با فرهنگ صحیح باشد.

مدیرعامل بنیاد تبیین اندیشه‌های امام خمینی (ره) در دانشگاه‌ها ادامه داد: اگر ما صرفا یک دانشمندی را تربیت کنیم که در حوزه‌های فرهنگی دچار خودکم‌بینی، عدم علاقمندی به پیشرفت کشور و دلبسته به غرب و شرق باشد علی‌القاعده دانش چنین فردی دردی از جامعه دوا نخواهد کرد.

وی با اشاره به حدود و ثغور کار فرهنگی در دانشگاه‌ها گفت: چارچوب‌بندی کار فرهنگی باعث تولید نظرات متفاوتی شده است. اگر ما مبنای نگاه‌مان به فرهنگ را گفتمان انقلاب اسلامی قرار دهیم در دانشگاه‌ها بر اساس یک مدل فکری کار فرهنگی صورت می‌گیرد و اگر منشأ نگاه فرهنگی، نگاه غرب‌گرایانه حامی منافع غرب باشد نوع دیگری از اقدامات فرهنگی در دستور کار قرار می‌گیرد.

حیدری خاطرنشان کرد: چالش اصلی امروز دانشگاه‌های کشور در حوزه فرهنگی نیز به همین دو نگاه مربوط می‌شود. خروجی نگاه گفتمان انقلاب اسلامی در موضوعات فرهنگی یک جوان مؤمن متدین و کارآمد است که خودباوری، اعتماد به نفس و دلسوزی برای مردم در آن وجود دارد.

رئیس سابق سازمان بسیج دانشجویی اضافه کرد: اما در نگاه روشنفکری غرب‌زده، در بهترین شرایط جوان عالمی خروجی خواهد داشت که در خدمت منافع ملی و مردم خود نیست. اینان سربازهای لشکر دشمن در داخل خواهند بود. به همین خاطر است که با اقدامات فرهنگی مبتذل در دانشگاه‌ها مخالفت می‌شود.

مدیرعامل بنیاد تبیین اندیشه‌های امام خمینی (ره) در دانشگاه‌ها با بیان اینکه محیط علمی و فرهنگی دانشگاه‌ها جای بخشی از فعالیت‌های فرهنگی است که با این محیط قرابت داشته باشد، گفت: موضوعاتی باید در دانشگاه‌ها دنبال شود که کمک به رسالت اصلی دانشگاه که همان تولید علم است بکند. اقداماتی مانند برگزاری کنسرت‌های موسیقی و اردوهای مختلط هیچ توجیهی برای کمک به ارتقای رشد علمی دانشگاه‌ها ندارد.

وی با بیان اینکه برگزاری کنسرت‌های موسیقی در دانشگاه‌ها ذیل گفتمان انقلاب اسلامی نمی‌گنجد، گفت: پیگیری موضوعات غیرمرتبط فرهنگی در دانشگاه‌ها خیانت به تولید علم است. این موضوعات مانع تولید علم می‌شود و دانشگاه‌ها را دچار وضعیت بحران فرهنگی می‌کند.

حیدری با تأکید بر اینکه حرکت دانشگاه‌ها به سمت ابتذال فرهنگی، به نفع رشد تولید علم نیست، گفت: این حرکت اقدام خصمانه‌ای است که تنها خواسته‌های دشمن را محقق می‌کند.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
موضع رهبر انقلاب در خصوص برگزاری کنسرت در دانشگاه