حضور پر رنگ فیلم‌های آسیایی در جدول فروش سینمای جهان


  X     

حضور پر رنگ فیلم‌های آسیایی در جدول فروش سینمای جهان

باشگاه خبرنگاران/ جدول پرفروش‌ترین‌های سینمای جهان این هفته فیلم‌هایی از کشورهای مختلف را برداشت.
در هفته گذشته سینمای جهان همچنان «شبح» جیمز باند را با 152.6 میلیون دلار در صدر جدول فروش خود داشت. فیلم ماجراجویانه جیمز باند با شروعی چشمگیر در چین، تنها در طی سه روز 48 میلیون دلار فروش داشت. این رقم «شبح» را رکورددار پرفروش‌ترین فیلم آمریکایی غیر سه بعدی در چین کرد.
فروش موفق فیلم فوق در چین تنها 11 میلیون دلار کمتر از جیمز باند 23 «سقوط آسمانی» در تمام مدت اکرانش در چین است. فیلم سینمایی «شبح» تا کنون 543.8 میلیون دلار در سطح جهان فروش داشته و انتظار می‌رود بتواند از مرز یک میلیارد دلار نیز عبور کند.
«شبح» با درخشش دنیل گرگ، حدود 250 میلیون هزینه در برداشته است.
رتبه دوم سینمای جهان با 31 میلیون دلار در اختیار «پرم راتان تَن پایو»، درام هندی قرار گرفت. این فیلم که محصول کمپانی فاکس قرن بیستم است و سلمان خان در آن نقش‌آفرینی کرده به زبان هندی ساخته شده و در حال حاضر یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌های سال این کشور بوده است.
فیلم سینمای «موبدان» محصول کره جنوبی با 9.3 میلیون دلار در جایگاه سوم فروش این هفته سینمایی جهان قرار داشت و فروش این فیلم در مجموع به 25 میلیون دلار رسید. انیمیشن «هتل ترانسیلوانیا 2» با 8.9 میلیون دلار (417.8 میلیون در مجموع) و «سفر در طی زمان با آنتونی» محصول کشور چین با 6 میلیون دلار رتبه‌های چهارم و پنجم را از آن خود کردند.


ویدیو مرتبط :
حضور پر رنگ کوسه 4 متری░░░░