سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



علت درد و خونریزی در حین مقاربت چیست؟/ درباره واژینیسموس چه می دانید؟


علت درد و خونریزی در حین مقاربت چیست؟/ درباره واژینیسموس چه می دانید؟

درد موقع نزدیکی یکی از شایع ترین شکایت های زوج های جوانی است که تازه زیر یک سقف رفته اند و نمی توانند مقاربت لذت بخشی داشته باشند. چرا نوعروس ها از رابطه جنسی درد می کشند یا اصلا اجازه دخول را به همسرشان نمی دهند؟ واژینیسموس متهم درجه اول است.

 تازه ازدواج کرده بودند و از همان اول هم مشکل داشتند ولی نه رویشان می‌شد که با هم در مورد قضیه صحبت کنند و نه حاضر بودند نزد پزشک بروند. رابطه زناشویی برای زن تبدیل به یک کابوس شده بود و درد امانش را می‌برید. با خودش فکر می‌کرد سرد مزاج است و هرگز نمی‌تواند یک رابطه بدون درد را تجربه کند. مرد دچار نارضایتی شده بود و نمی‌دانست چطور باید موضوع را با همسرش در میان بگذارد تا بیشتر از این اعصابش را خرد نکند. بالاخره دل به دریا زدند و به یک متخصص زنان مراجعه کردند. قضیه بسیار ساده بود: «واژینیسموس».

دقت کردید که بعضی وقت ها میل شدیدی به انجام کاری داریم ولی عقل و مغز و منطق جلوی ما را می گیرد و اجازه انجامش را به ما نمی دهد؟ خب، در خصوص واژینیسموس قضیه دقیقا برعکس است. وقتی خانمی به واژینیسموس مبتلاست از نظر ذهنی آماده انجام رابطه زناشویی هست ولی انقباضات قوی در ماهیچه های واژن یا به طور کامل مانع از انجام نزدیکی می شود و یا نزدیکی را چنان دردناک می کند که تمام میل و لذت از بین می رود.

تعریف واژینیسموس
علی رغم اینکه واژینیسموس این روزها از شیوع بالایی برخوردار است اما هنوز خیلی ها تعریف دقیق این وضعیت یا بیماری را نمی دانند و هر گونه درد موقع نزدیکی را به واژینیسموس نسبت می دهند ولی نوعروس ها باید بدانند که بر اساس تعاریف علمی واژینیسموس به اسپاسم یا انقباض عضلات دور واژن گفته می‌شود که باعث می شود مجرای داخلی و قسمت ورودی واژن تنگ بشود و در نتیجه دخول با درد شدید و در بعضی از خانم ها با خونریزی همراه خواهد بود.

من مقصر نیستم!
اگر به تازگی ازدواج کرده اید و از همان ابتدا متوجه شده اید که توان نزدیکی کردن با همسرتان را ندارید خودتان را سرزنش نکنید. البته روی توصیه مان به آقایان هم هست؛ یادتان باشد خانم های مبتلا به واژینیسموس از روی عمد و به طور خودآگاه عضلات کف لگن شان را منقبض نمی کنند تا مانع از انجام رابطه زناشویی شوند. این انقباض ها غیرارادی و خارج از کنترل خود فرد است.

واژینیسموس شما اولیه است یا ثانویه؟
نوعروس هایی که پس از رفتن به خانه بخت یا در دوران عقد با عوارض ناشی از واژینیسموس دست و پنجه نرم می کنند باید این مساله را بدانند که این بیماری به دو صورت اولیه و ثانویه بروز پیدا می کند و هم دلایل روانی دارد و هم دلایل جسمانی و فیزیکی.

واژینیسموس اولیه: این شرایط برای خانم هایی مطرح است که در همان اولین رابطه زناشویی شان دچار علائم واژینیسموس شده اند. در این حالت همسرانشان هر وقت می خواهند با آنها نزدیکی کنند احساس می کنند که به یک دیوار سفت و سخت برخورد می کنند و کم کم شاید آنها هم میل جنسی خود را از دست بدهند.
واژینیسموس اولیه با علائمی مانند اسپاسم بدن و اختلال در تنفس همراه است و خیلی از پزشکان آن را به عنوان حملات پنیک (ترس) واژن توصیف می کنند.

واژینیسموس ثانویه: اما بعضی وقت ها هم هست که خانمی تا مدت ها از رابطه زناشویی اش لذت می برد و هیچ مشکل خاصی موقع نزدیکی ندارد اما ناگهان متوجه می شود که این رابطه برایش دردناک شده یا اصلا امکان دخول وجود ندارد. این حالت به عنوان واژینیسموس ثانویه شناخته می شود. این وضعیت معمولا موقت است و فرد به دلیل درد موقت در لگن که ناشی از جراحی یا عفونت است به واژینیسموس دچار شده و درواقع واژنش نوعی سد دفاعی در برابر مقاربت به وجود آورده است.
عوامل متعددی وجود دارند که می توانند با بروز واژینیسموس ثانویه بشوند که از میان شان می توان به عفونت، شرایط پزشکی خاص، زایمان، یائسگی، اختلافات میان زوجین و... اشاره کرد.

آیا من مبتلا به واژینیسموس هستم؟

اگر موقع شروع رابطه و درست در هنگام دخول درد یا خونریزی دارید یا اگر موقع نزدیکی پاهای خود را به شدت جمع می کنید، این احتمال وجود دارد که دچار واژینیسموس باشید. یادتان باشد که شدت علائم در افراد مختلف متفاوت است. یعنی خانمی ممکن است در ابتدا کمی درد و سوزش داشته باشد و این دردها به مرور کم شود ولی خانم دیگری ممکن است چنان دچار درد و انقباض شود که اصلا ادامه رابطه ممکن نباشد. این دسته از خانم ها حتی در دوران قاعدگی هم نمی توانند از تامپون استفاده کنند و همچنین موقع معاینه شدن توسط پزشک متخصص زنان نیز دچار مشکل می شوند.

واژینیسموس درمانی هم دارد؟
اگر تازه ازدواج کرده اید و نمی دانید که چرا نمی توانید رابطه ای لذت بخش با همسرتان داشته باشید، اگر در سکوت از واژینیسموس رنج می برید و فکر می کنید که تا پایان عمرتان محکوم به تحمل درد و خونریزی موقع رابطه زناشویی هستید، اگر هر مار در هنگام مقاربت مجبورید رنج زیادی را تحمل کنید یا اگر به خاطر ناتوانی تان در تکمیل رابطه زناشویی از طرف همسرتان تحت فشارید و یا ازدواج تان لطمه دیده است، باید بدانید که این وضعیت به راحتی قابل درمان است. در واقع درمان واژینیسموس در سه حوزه : مشاوره، آموزش و ورزش های عضلانی پیگیری می شود و پس از مدتی شما هم می توانید مثل هر خانم دیگری یک رابطه زناشویی لذت بخش و بدون درد را تجربه کنید.

اگر دچار علائم واژینیسموس هستید:
1. به متخصص زنان مراجعه کنید تا وضعیت تان به طور کامل بررسی شود. اول باید مطمئن شوید که آیا درد موقع نزدیکی ناشی از عفونت های لگنی و... نباشد و بعد درمان واژینیسموس را شروع کنید.

2. با همسرتان به روان شناس مراجعه کنید. خیلی وقت ها ترس و اضطراب عامل ایجاد علائم واژینیسموس است.

3. ورزش کگل را چند بار در روز و هر بار به اندازه 20 حرکت انجام دهید.

4. یک ساعت قبل از نزدیکی از شیاف دیکلوفناک یا دیازپام استفاده کنید.

5. استفاده از ژل های روان کننده را در هنگام رابطه زناشویی جدی بگیرید.

برای دیدن پربازدیدترین های نی نی نما لطفاً کلیک کنید...

برچسب ها : درد مقاربتی ، کاهش درد مقاربتی ، درد های مقاربتی ، علت درد مقاربتی ، خونریزی حین مقاربت ، نزدیکی دردناک ، درد موقع نزدیکی ، واژینیسموس ، مقاربت دردناک ، انقباض ماهیچه واژن 

تعداد بازديد : 6

نظرات كاربران : نام : ايميل : متن نظر : *لطفاً نظر خود را وارد نمائيد متن بالا را وارد نماييد* 


ویدیو مرتبط :
درمان ولوودینیا (بیماری درد و سوزش فرج)-مقاربت دردناک