واکنش خارجی‌ها به درگذشت کارگردان سریال «یوسف پیامبر(ع)»


 واکنش خارجی‌ها به درگذشت کارگردان سریال «یوسف پیامبر(ع)»ایسنا/به مناسبت درگذشت فرج‌الله سلحشور، شبکه آی فیلم انگلیسی مستندی ویژه این کارگردان فقید را روی آنتن برد. امروز نیز شبکه‌های عربی و فارسی آی‌فیلم، مستند مرحوم سلحشور را پخش خواهند کرد. پس از انتشار خبر درگذشت کارگردان سریال «حضرت یوسف (ع)»، بینندگان خارجی شبکه‌های آی فیلم، در کشورهای مختلف با ارسال پیام‌های تسلیت، نسبت به ضایعه درگذشت آن هنرمند واکنش نشان داده‌اند.

مرحوم سلحشور فعالیت هنری خود را با بازی در فیلم «توبه نصوح» (سال۱۳۶۱) آغاز کرد. سلحشور کارگردانی مجموعه‌های تلویزیونی تاریخی - مذهبی چون ایوب پیامبر، مردان آنجلس و یوسف پیامبر(ع) را بر عهده داشت.

وی در حال آماده شدن برای شروع تولید سریال حضرت موسی (ع) بود که به دلیل کمبود بودجه سازمان صداوسیما، تولید سریال حضرت موسی (ع) به تعویق افتاد. با توجه به تاثیرگذاری سریال حضرت یوسف (ع) در کشورهای اسلامی، محافل صهیونیستی نگرانی خودشان را از تولید این سریال «حضرت موسی (ع)» توسط کارگردان ایرانی اعلام کرده بودند.

در روز ۲۷ دی سال جاری ریه‌های کارگردان سریال حضرت یوسف (ع) از کار افتاد و در بیمارستان بستری شد و چندی بعد اعلام شد پزشکان امیدی به بهبود او ندارند و حالش وخیم است. سلحشور صبح روز هشتم اسفند ۱۳۹۴ (۲۷ فوریه ۲۰۱۶) در سن ۶۳ سالگی، درگذشت.

مستند سلحشور علاوه بر شبکه های انگلیسی و عربی آی فیلم که از طریق ماهواره برای خارج از ایران پخش می شود در داخل کشور نیز در ساعت 23:20 امشب پخش و در ساعت 15:20 روز دوشنبه تکرار خواهد شد.



با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید

منبع: ایسنا


ویدیو مرتبط :
آرزوی فرج الله سلحشور،کارگردان یوسف پیامبر