سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



جدیدترین جزئیات عملکرد کمیته مشترک برای اعظای مجوز اقامت به مهاجرین افغانستانی فاقد مدرک


به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «محمد آصف درزابی» مدیر نمایندگیهای وزارت امور مهاجرین افغانستان مقیم ایران درباره تعیین نوع مدارک اقامت برای مهاجران افغانستانی فاقد مدرک در ایران گفته است که تیم کارشناسی از دو کشور تشکیل شده و نوع این مدارک را نهایی می‌کنند.

درزابی به خبرگزاری بخدی گفت: نخستین جلسه تیم کارشناسی ایران و افغانستان به روز شنبه گذشته برگزار شد که در این جلسه در رابطه با تهیه دستورالعمل شناسایی و اینکه در پایان روند چه مدرکی به مهاجران فاقد مدرک داده شود، طرحی را تهیه و به تصویب مقامات ذیصلاح دو کشور برسانند.

به گفته وی این تیم هر ده روز یک بار تشکیل جلسه می‌دهد.

در سفر عبدالله عبدالله رئیس اجرایی حکومت وحدت ملی افغانستان به ایران در باره اعطا مدرک به مهاجران افغانستانی فاقد مدرک صحبت شد و مقامات دو کشور تصویب کردند که این عده از مهاجران صاحب مدرک اقامت شوند.

محمد آصف درزابی می‌گوید که حال بحث اصلی درباره نوع این مدارک است.

قرار بود برای مهاجران فاقد مدرک در ایران گذرنامه صادر شود و در این گذرنامه‌ها روادید اقامت کوتاه مدت داده شود.

سید حسین عالمی بلخی وزیر امور مهاجرین افغانستان در این رابطه گفته است که به دلیل طولانی بودن روند صدور گذرنامه الکترونیکی و تعداد زیاد مهاجران فاقد مدرک، این پروسه زمانگیر است.

عالمی بلخی می‌گوید که بهتر است به جای صدور گذرنامه و اقامت موقت برای مهاجران افغان کارت شناسایی اقامت داده شود.

محمد آصف درزابی همچنین اظهار داشت: تیم کارشناسی وظیفه دارد، طرحی را برای کاهش هزینه روادید جمهوری اسلامی ایران با هدف قانونمند کردن ترددهای مرزی و جلوگیری از مهاجرتهای غیر قانونی تهیه کند.

گفته شده که ایران تلاش دارد، رفت و آمدهای مرزی با افغانستان را قانونمند کند و گراف قاچاق انسان از افغانستان به این کشور را پایین بیاورد.

براساس آمارهای ارائه شده از سوی وزارت امور مهاجرین افغانستان هم اکنون بیش از دو میلیون مهاجر افغانستانی در ایران زندگی می‌کنند که یک میلیون و 400 هزار نفر از آنها اسناد قانونی مهاجرت در اختیار دارند.

انتهای پیام/.


ویدیو مرتبط :
مولودی شور در بین مهاجرین افغانستانی مقیم ایران