سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



مشکلات کشاورزان ۲ منطقه محروم خراسان بررسی شد/ تامین علوفه و خرید دام مازاد


حسن رکنی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با اشاره به سفری به استان خراسان رضوی، گفت: بطور معمول در راستای رسیدگی به مشکلات کشاورزان و دامداران استان‌های مختلف سفرهایی انجام می‌دهیم که در سفر دیروز به منطقه خواف و رشتخواران واقع در استان خراسان رضوی سفری داشتیم.

وی با بیان اینکه این خواف و رشتخواران جزء شهرستان‌های کم برخوردار کشور به شمار می‌رود، افزود: دیروز با تعدادی از دامداران و مخاطبین بخش کشاورزی در دو شهرستان مذکور دیداری داشتیم که مقرر شد تا برای حل مشکل تأمین علوفه دامداران این مناطق از طریق شرکت پشتیبانی امور دام نیازهای آنان تأمین شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: بازپرداخت هزینه علوفه دریافت پس از 6 ماه و فروش محصول است و برای مدت بازپرداخت مبلغ خرید علوفه با شرکت پشتیبانی امور دام رایزنی می‌شود.

وی افزود: براین اساس مقرر شد تا به هر کدام از این دو شهرستان 2 هزار تن جو داده شود و در اختیار دامداران خرده پا قرار گیرد.

رکنی اظهار داشت: همچنین در جلساتی که در این دو شهرستان برگزار شد مقرر شد تا شرکت پشتیبانی امور دام برای حل مشکل تولید‌کنندگان مرغ بخش مازاد تولیدات در این دو شهرستان را خریداری کند.

وی با بیان اینکه شرکت پشتیبانی امور دام دائما در حال خرید مازاد مرغ بازار است، گفت: ممکن است در برخی مناطق که دسترسی کمتری به آنها بوده این موضوع کاملا عملیاتی نشده باشد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی بیان داشت: همچنین برای رفع مشکلات تأمین آب برخی واحدهای دامپروری سنتی قرار شد تا با تشکیل کارگروهی متشکل از همکاران امور آب و جهاد کشاورزی و فرماندهی نسبت به رفع این مشکلات اقدام شود.

رکنی همچنین بیان داشت: در جلساتی که در این دو شهرستان برگزار شد در راستای خرید دام‌های پروار عشایر که قابلیت عرضه به شرکت پشتیبانی امور دام را دارند هم تصمیماتی اتخاذ شد و بر این اساس مقرر شد تا در صورت اعلام آمادگی عشایر بخشی از محصول مازاد آن‌ها توسط شرکت پشتیبانی امور دام خریداری شود.

انتهای پیام/ک

http://fna.ir/KVXSNO


ویدیو مرتبط :
بررسی مشکلات کشاورزان و دامداران دشتستان