سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



اجرای طرح «بوم گزینی» در آزمون استخدامی‌ آموزش و پرورش /وجود 56 هزار معلم مازاد در کشور


قاسم احمدی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، در خصوص برگزاری آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: در تاریخ 27 شهریور 94 برای پوشش دادن کمبودهایی که در رشته‌های مختلف آموزش و پرورش وجود داشت، آزمونی برگزار شد تا از رقم 5 هزار نفر، 3 هزار و 704 نفر پس از پذیرفته‌شدن در آزمون و باقیمانده تا تعداد 5 هزار نفر از سهمیه ایثارگران، فرزندان شاهد و جانبازان بالای 50 درصد به استخدام آموزش و پرورش درآیند.

وی ادامه داد: نتایج این آزمون اعلام شده است و سه برابر ظرفیت در مرحله اول پذیرفته شدند که باید در همین ماه، در مصاحبه و گزینش حضور یابند و افراد پذیرفته شده نهایی به مدت یک سال در دانشگاه فرهنگیان، دوره آموزشی را طی کنند.

عضو کمیسیون آموزش مجلس یادآور شد: این افراد از مهر 95 در کلاس‌های درس حضور پیدا خواهند کرد و به همراه 23 هزار و 750 نفری که سال چهارم دانشگاه فرهنگیان هستند و درس آنها پایان می‌یابد، تقریباً نزدیک به 29 هزار نفر از اول مهر به عنوان نیروی جدید وارد کلاس درس می‌شوند.

احمدی افزود:‌ نکته‌ای که می‌تواند جذب نیروی انسانی را متمایز کند این است که برای اولین بار با پیگیری‌هایی که انجام شد، طرح «بوم برای بوم» تعریف شد یعنی نیروهای همان شهرستان برای همان مجموعه انتخاب شدند؛ برای نمونه در استان مازندران شاهد نخواهیم بود که آمل یا بابل نیرو برای نوشهر و چالوس بفرستد.

عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت:‌ در حال حاضر 56 هزار معلم مازاد در کشور داریم و دلیل آن، این است که در ابتدا این افراد در منطقه دیگری جذب شدند اما پس از چند سال، به مراکز استان‌ها منتقل شده‌اند؛ در نتیجه در یک جا تراکم نیروی انسانی و در جایی کمبود معلم وجود دارد.

احمدی تأکید کرد:‌ در حوزه انتخابی ما در منطقه کجور و روستایی به نام سما 30 تا 40 دانش‌آموز به صورت 6 پایه با یک معلم اداره می‌شود و این خیانت به آموزش و پرورش است که معلمی در این منطقه جذب شده بود اما اکنون از اینجا رفته‌اند.

وی اضافه کرد:‌ ما معلم مازاد داریم؛ یعنی دو سه معلم به راحتی در راهروهای مدرسه می‌گردند و جایی دیگر کمبود معلم وجود دارد و طرح «بوم برای بوم» برای این بود که شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم.

عضو کمیسیون آموزش مجلس خاطر نشان کرد: در مازندران تا به امروز این طرح خوب اتفاق افتاده است؛ البته ممکن است عده‌ای اعتراض داشته باشند و باید علمی باشد؛ وقتی سه برابر ظرفیت پذیرش اعلام می‌شود، باید نگاه علمی داشته باشیم و هر کس نمره علمی بالاتری دارد جذب شود مگر اینکه افراد مشکل حراستی داشته باشند و نتوانند جذب شوند.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
سوالات استخدامی آموزش و پرورش