تایید صلاحیت 90 کاندیدای انتخابات مجلس دهم در خراسان شمالی


رییس ستاد انتخابات خراسان‌شمالی از تایید صلاحیت 90 کاندیدای انتخاباتی مجلس شورای اسلامی از سوی هیات اجرایی در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان اریان (ایسنا)، منطقه خراسان‌شمالی، محمد رحیم نوروزیان اظهار کرد: پس از بررسی‌های هیات‌های اجرایی در استان از مجموع 95 کاندیدای ثبت نام شده صلاحیت 90 نفر تایید شده است.

وی ادامه داد: سه نفر از کاندیدهای انتخاباتی در حوزه‌های انتخابیه بجنورد، گرمه و جاجرم ، مانه و سملقان و راز و جرگلان رد صلاحیت شده و دو نفر نیز از حوزه اسفراین انصراف داده‌اند.

وی با بیان این‌که «در حوزه انتخابیه شهرستان شیروان همه کاندیداها تایید صلاحیت شده‌اند»، افزود: در مجموع در این حوزه انتخابیه 11 نفر برای انتخابات مجلس شورای اسلامی نامنویسی کرده بودند.

رییس ستاد انتخابات خراسان‌شمالی خاطرنشان کرد: همه کاندیداهای رد صلاحیت شده به مدت چهار روز می‌توانند اعتراضات خود را اعلام کنند.

وی اظهار کرد: سه نفر از کاندیدهای استان برای انتخابات مجلس شورای اسلامی دارای مدرک تحصیلی لیسانس معادل فوق لیسانس، چهار نفر تحصیلات حوزوی، 72 نفر فوق لیسانس و شش نفر نیز دکترا هستند.

وی با بیان این‌که «هشت نفر از کاندیداهای استان دارای سابقه نمایندگی در مجلس شورای اسلامی هستند»، گفت: مسن‌ترین کاندیدای انتخاباتی مربوط به حوزه انتخابیه بجنورد، گرمه و جاجرم،مانه و سملقان و راز و جرگلان و جوان‌ترین نیز مربوط به حوزه انتخابیه اسفراین است.

نوروزیان با اشاره به این‌که «13 هزار نفر از عوامل اجرایی در ارتباط با برپایی انتخابات فعالیت دارند»، یادآورشد: به احتمال فراوان حدود 720 صندوق رای در انتخابات سال جاری برپا خواهد شد.

وی گفت: طی سال جاری 16 هزار رای اولی شامل متولدین هفتم اسفند ماه سال 1376 به قبل می‌توانند در انتخابات شرکت کنند.

وی هم‌چنین با تاکید بر پرهیز از تبلیغات زودرس از سوی کاندیداها و جذب آرا در فضای مجازی، اظهار کرد: فعالیت‌های کاندیداهای انتخاباتی در فضای مجازی رصد شده و انجام هرگونه تبلیغات قبل از موعد مقرر غیرقانونی است.

نوروزیان گفت: به افراد هشدار می‌دهیم که در فضای مجازی از تخریب رقبا و مغشوش‌سازی فضا به شدت خودداری کنند.

وی با اشاره به این‌که «برخی از کاندیداهای انتخاباتی اقدام به برپایی جلسات خانگی و نشست‌هایی می‌کنند»، خاطرنشان کرد: با وجود خلاءهای قانونی در این حوزه اما تاکنون به برخی از کاندیداها در سه حوزه انتخابیه استان تذکرهایی داده شده است.

وی با تاکید بر این‌که «رسانه‌ها به ایجاد فضای سالم و پر شور در انتخابات کمک کنند»، افزود: باید رسانه‌ها از نشر اخبار اشتباه و مواردی که سبب تشویش اذهان عمومی و جو روانی جامعه می‌شود پرهیز کنند.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
حاشیه های مجلس(تایید صلاحیت سه وزیر )