واشنگتن دیوار بی اعتمادی را بالاتر برد


به گزارش مشرق به نقل از پایگاه اینترنتی کاخ سفید، رییس جمهوری آمریکا دیروز سه شنبه در نامه ای به کنگره این کشور با تاکید بر اینکه روابط واشنگتن با تهران هنوز عادی نشده است، قانون حالت اضطراری در مورد ایران را تمدید کرد.

اوباما در این نامه به کنگره نوشت: عطف به بخش 202(d) از قانون ملی حالت های اضطراری، یک حالت اضطراری بطور خودکار پایان می یابد مگر اینکه رئیس جمهوری ظرف مدت 90 روز قبل از سالروز اعلام آن، در اعلانی در روزنامه رسمی و ارسال آن برای کنگره، تمدید آن حالت اضطراری را تمدید کند.

اوباما افزود: مطابق با این بند از قانون، من در اعلانی که برای چاپ در روزنامه رسمی ارسال کرده ام، اظهار می دارم که حالت اضطراری ملی در رابطه با ایران که با دستور اجرایی شماره 12170 در روز 14 نوامبر 1979 اعلام شده بود، بعد از 14 نوامبر 2015 نیز به قوت خود باقی است.

اوباما تاکید کرد: روابط ما با ایران هنوز به حالت عادی بازنگشته و روند اجرای توافقنامه ها با ایران که به تاریخ 19 ژانویه 1981باز می گردد هنوز در جریان است. به همین دلیل ادامه حالت اضطراری ملی اعلام شده در دستور اجرایی 12170 را ضروری می دانم.

مقامات جمهوری اسلامی و ملت ایران طی روز های اخیر مواضع خود را مبنی بر اینکه دولتمردان آمریکایی قابل اعتمادنیستند و رویکردهای مداخله جویانه وخصمانه واشنگتن علیه کشورمان به پایان نرسیده است، سیاست های آمریکا را بافریاد های مرگ بر آمریکا پاسخ دادند.

سران آمریکایی نیک بدانند که ملت و نظام مقدس جمهوری اسلامی هرگز به برقراری روابط با آمریکا نمی اندیشد و همواره سیاست های واشنگتن را مداخله آشکار بر امور داخلی خود می داند.


ویدیو مرتبط :
کلاس استاد ماهان تیموری باور من را بالاتر برد