سرگرمی


2 دقیقه پیش

دانلود بازی اندروید

اندروید (از یونانی: به معنای مَرد، انسان، شبه آدم یا رُبات (آدم آهنی))، (به انگلیسی: Android) یک سیستم عامل همراه است که گوگل برای تلفن‌های همراه و تبلت‌ها عرضه می‌نماید و ...
2 دقیقه پیش

بازی اکشن-ماجرایی اسطوره های کوچک/ Pocket Legends

آخرین خبر/ Pocket Legends یکی از جذاب ترین بازی های آنلاین اکشن و سرگرم کننده برای سیستم عامل اندروید است. باید اشاره کرد که این بازی، اولین و بهترین بازی کمپانی MMO است که موفقیت ...



نیاز به امنیت فرزندمان را نادیده نگیریم


نیاز به امنیت فرزندمان را نادیده نگیریمایسنا/ یک روان‌شناس گفت: هر کودکی برای شکل‌گیری شخصیت سالم، علاوه بر تامین نیازهای فیزیولوژیک و نیاز به محبت و تعلق‌پذیری، باید امنیت را نیز احساس کند.
عاطفه رضایی اظهار کرد: اعضای خانواده برای دست‌یابی به شکوفایی و اعتمادبه‌نفس، باید بتوانند هنر هم‌زیستی و مهارت برقراری ارتباط با بکدیگر را بیاموزند. در واقع، روابط اعضای خانواده باید بر مبنای صمیمیت، عاطفه، محبت، گذشت، فداکاری و تحسین باشد چراکه خانواده مهم‌ترین نهاد اجتماعی است و نوع ارتباط اعضای آن با یکدیگر اساس شکل‌گیری سایر نهادهای اجتماعی به شمار می‌رود.
این روان‌شناس ادامه داد: اگر والدین نتوانند با نیازهای فرزندان‌شان ارتباط خوبی برقرار کنند، زمینه را برای بروز انواع مشکلات تحصیلی و حتی بزه‌کاری فراهم می‌کنند از این‌رو، یکی از مهم‌ترین نیازهایی که والدین باید برای شکل‌گیری شخصیت فرزندان‌شان تامین کنند، نیاز به امنیت است. به عبارتی، کودکان باید به این مهم واقف شوند که دنیا محل امنی است و اطرافیانش همیشه کمک حال او خواهند بود.
وی افزود: یکی از مهم‌ترین مسایلی که می‌تواند در کودکان احساس امنیت را شکل دهد، این است که شاهد رفتار محبت‌آمیز و مطلوب والدینش با یکدیگر باشد. در واقع، اگر کودکان علی‌الخصوص دختران متوجه مشاجرات بین والدین‌شان نشوند، از امنیت روانی بالایی برخوردار می‌شوند و بزرگسالی روشنی خواهند داشت.
رضایی با تاکید بر این‌که تامین نیازهای روانی کودکان، آن‌ها را سالم‌تر، با اعتماد‌به‌نفس‌تر و موفق‌تر بار می‌آورد، خاطرنشان کرد: والدین باید زمان‌هایی را برای انجام فعالیت‌های مشترک با فرزندان‌شان بگذرانند و در مواقعی که کودک کارهای مطلوب و مثبت انجام می‌دهد، او را تشویق کنند البته رعایت حد تعادل لازم است، چراکه در غیر این صورت کودک شرطی می‌شود.
این روان‌شناس تصریح کرد: کودکی که به پدر و مادر خود به عنوان نماد جامعه اعتماد نداشته باشد و با آن‌ها احساس امنیت نکند، به طور قطع به جامعه‌ای که در بزرگسالی در آن زندگی خواهد کرد نیز اعتماد نخواهد داشت. در واقع، کودک چیزهایی که می‌بیند و می‌شنود را باور می‌کند. به همین‌خاطر، بهتر است که مشکلات مالی و اجتماعی خانواده را نزد آن‌ها بازگو نکنیم چراکه از حل و فصل آن‌ها ناتوان است و احساس ناامنی می‌کند.





منبع: ایسنا


ویدیو مرتبط :
مفهوم امنیت و ارتباط آن با نیاز