گردشگری


2 دقیقه پیش

بازگشایی اتاق لباس های محمدرضا پهلوی در کاخ نیاوران

به مناسبت روز جهانی موزه اتاق لباس های محمدرضا پهلوی در کاخ اختصاصی نیاوران بازگشایی می شود.به گزارش روابط عمومی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران این اتاق پس از یک دوره تعمیرات ...
2 دقیقه پیش

سه اثر جهانی در خوزستان بدون زیرساخت گردشگری

خوزستان سه اثر ثبت جهانی دارد. چغازنبیل؛ شهر تاریخی شوش و سازه های آبی شوشتر اما برای هیچ کدام از این میراث جهانی زیرساخت های گردشگری مناسبی تدارک دیده نشده است.استان ...



تصویب قطعنامه جهانی برای "م&am


مدیر طرح ملی مقابله با گرد و غبار ضمن اشاره به ارائه گزارش چالش گرد و غبار از سوی UNEP (برنامه محیط زیست ملل متحد) در سپتامبر سال جاری، از تهیه و تصویب قطعنامه جهانی برای مقابله با گرد و غبار خبر داد.

ضیاءالدین شعاعی در گفت و گو با خبرنگار «محیط زیست» خبرگزاری ایسنا در زمینه مقابله با گرد و غبار در بعد خارجی، گفت: با وجود اینکه در حال حاضر منطقه خاورمیانه دچار چالش های بزرگی است اما کارهای بزرگی در حوزه منطقه ای و بین المللی در این زمینه صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه تصویب قطعنامه پیشنهادی ایران با محوریت موضوع مقابله با گرد و غبار را در هفتادمین اجلاس سازمان ملل متحد با همت وزارت امور خارجه و نماینده خود در نیویورک در بهمن ماه گذشته داشتیم، اظهار کرد: در این قطعنامه که 5 ماده مصوب دارد به ابتکار عمل ایران در جمع کردن کشورهای منطقه اشاره و به ضرورت اجماع کشورها در این مورد تاکید شده است.

مدیر طرح ملی مقابله با گرد و غبار با تاکید بر اینکه چالش بزرگ ما در منطقه، عدم اقبال کشورها و حضور نیافتن آنها در پای میز مذاکره به منظور ارائه راهکارهای منطقه ای و تشکیل صندوق منقطه ای است، گفت: این مسئله در چالش هایی که عربستان در منطقه ایجاد کرده، ریشه دارد.

به گفته شعاعی، بند 5 قطعنامه، سازمان UNEP را مکلف کرده است تا گزارشی تحت عنوان global assessment of dust (چالش جهانی گرد و غبار) تهیه کند که این گزارش برای مجمع عمومی که در سپتامبر برگزار می شود، آماده و ارائه خواهد شد.

وی با بیان اینکه ایران جزو یکی از مشارکت کنندگان در تهیه و تکمیل گزارش است، گفت: مدتی است سند این گزارش آماده و برای ما ارسال شده است و این سند قرار است در مجمع عمومی سازمان ملل به صورت قطعنامه درآید که در این صورت این قطعنامه کشورها را ملزم می کند که پای میز مذاکره بنشیند.

مدیر طرح ملی مقابله با گرد و غبار با اشاره به اینکه این قطعنامه جهانی است و علاوه بر تعریف گرد و غبار، مکانیسم وقوع را نیز تصریح کرده است، افزود: این قطعنامه دنیا را به چند ذون تقسیم کرده است حتی استرالیا یک ذون گرد و غبار است، بنابراین این یک تعهد برای کلیه کشورهای دنیا اعم از کشورهای تولید کننده گرد و غبار و کشورهای تحت تاثیر گرد و غبار است.

به گفته شعاعی، در ذون آسیای غربی گرد و غبار را در عراق، سوریه و عرستان سعودی داریم و بخشی از گرد و غبار در قسمت غرب آسیا از آفریقا می آید و به طور کلی ذون مربوط به شمال آفریقا و آسیای غربی کشور ما را در بر می گیرد. در قطعنامه اشاره بر این شده که شرکت کنندگان بر این اجماع دارند که بحث گرد و غبار یک چالش جهانی است و به سلامت مردم آسیب زده و نیاز است که دستگاه های سازمان ملل وارد برنامه ریزی و ایجاد همکاری بین کشورها بشوند.

گردشگری ایران


ویدیو مرتبط :
#27 چرا به AMP نیاز داریم؟