توضیح رییس پردیس دانشگاه علوم دریایی خرمشهر درباره توسعه تحصیلات تکمیلی این دانشگاه


رییس پردیس بین‌الملل دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر گفت: به دنبال توسعه کیفی تحصیلات تکمیلی در دانشگاه هستیم.

دکتر آل‌علی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) - منطقه خوزستان، با اشاره به این‌که ظرفیت پذیرش دانشجو در واحدهای پردیس از سوی سازمان سنجش اعلام خواهد شد، اظهار کرد: تاریخ ثبت‌نام نیم‌سال جدید هنوز از سوی سازمان سنجش اعلام نشده اما پیش‌بینی ما این است که آمار ورودی جدید رو به کاهش می‌رود.

وی افزود: به دنبال آن هستیم تا با توسعه تحصیلات تکمیلی، ارتقای کیفی در دانشگاه و تاسیس رشته‌های پرتقاضا مشکل کمبود دانشجو را رفع کنیم.

رییس پردیس خودگردان دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر با بیان این‌که مقدمات توسعه تحصیلات تکمیلی در حال انجام است، تصریح کرد: ایجاد دوره‌های کارشناسی ارشد و دکتری نیازمند برخی تمهیدات است. مشکلاتی در دانشگاه وجود داشت که در حال برطرف‌ کردن آن هستیم. دانشگاه از نظر امکانات در این خصوص کمبودی ندارد و تنها نیاز است که هیأت‌علمی جذب شود.

آل‌علی گفت: اکنون در حال جذب هیأت‌ علمی و فراهم‌ کردن تمهیدات لازم هستیم که درخواست ایجاد رشته‌های جدید در دوره‌های تحصیلات تکمیلی ارائه شود؛ البته این امر زمان‌بر خواهد بود.

وی با بیان این‌که به دنبال توسعه رشته‌های دانشکده مهندسی دریا هستیم، عنوان کرد: رشته‌های مهندسی برخلاف دیگر رشته‌ها درآمدزا هستند. به همین دلیل توسعه این دانشکده توسعه دانشگاه را رقم خواهد زد؛ این دانشکده از پتانسیل‌های بسیاری برخوردار است.

رییس پردیس بین‌الملل دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر از برنامه دانشگاه برای راه‌اندازی رشته کشتی‌سازی در مقطع کارشناسی ارشد خبر داد و افزود: تلاش ما بر این است که تا یک سال دیگر و از بهمن‌سال آینده این رشته در دانشگاه دانشجو پذیرش کند؛ ایجاد این رشته می‌تواند در توسعه دانشگاه تأثیرگذار باشد.

شهریه دانشجویان بین‌الملل دانشگاه مطابق مصوبه سال 91

آل‌علی در خصوص شهریه دانشجویان نیز گفت: شهریه رشته‌ها متفاوت است و توسط هیأت امنا تصویب می‌شود؛ اکنون شهریه دانشجویان مطابق مصوبه سال 91 است. شرط ثبت‌نام در ترم جدید تسویه بدهی ترم قبلی است، اما پرداخت یک‌جای شهریه ثابت و متغیر در دستور کار نیست.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
تحصیلات تکمیلی یا درآمدزایی دانشگاه ها؟!