سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



حزب حاکم ترکیه علیه یک نماینده مجلس اقامه دعوی کرد


«ارن اردم» نماینده حزب مخالف جمهوری خواه خلق در مجلس ترکیه پیشتر گفته بود «گروه تروریستی داعش در سوریه از طریق ترکیه به مواد لازم برای تولید گاز کشنده سارین دسترسی پیدا کرده است».
سخنان این نماینده مجلس در روزهای اخیر به مهمترین موضوع در رسانه های ترکیه تبدیل شد و مقام های دولت و در راس آنها «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه، وی را به خیانت و افشاگری علیه کشور متهم کردند.
انتشار این خبر در یک رسانه روسی، موجب تشدید حملات علیه این نماینده مجلس شد و محافل ملی گرا وی را به خیانت به وطن متهم کردند.
پایگاه خبری «دوغان» روز پنجشنبه اعلام کرد که «اردن ارجان» رئیس شعبه حزب حاکم در شهر «چاناک قلعه» در شمال غرب ترکیه به همراه تنی چند از اعضای این حزب با مراجعه به دادستان علیه «ارن اردم» شکایت کرد و خواهان محاکمه وی شد.
بر اساس قوانین ترکیه، یک نماینده مجلس در صورت تصویب مجلس می تواند محاکمه شود.
این نماینده مجلس گفته بود که دو سال پیش، 13 نفر در همین ارتباط در شهر «آدانا» در جنوب ترکیه بازداشت شدند و تحت بازجویی قرار گرفتند، ولی یک هفته بعد مقام های قضایی، دادستان دیگری را برای رسیدگی به این کیفرخواست به کار گرفتند و همه بازداشت شدگان آزاد شدند و با عبور از مرز سوریه، ترکیه را ترک کردند.
«ارن اردم» گفته بود: اطلاعاتی در این کیفرخواست وجود دارد مبنی بر اینکه مواد شیمیایی از ترکیه آورده شده در اردوگاه های داعش در سوریه با هم ترکیب شده است.
در 30 مرداد 1392 در حمله تروریست ها به منطقه «غوطه» در حومه دمشق با استفاده از سلاح شیمیایی صدها نفر کشته شدند، موشک مورد استفاده در این حمله، دست ساز و حاوی گاز سارین بود.
خاورم ** 2010**1485**1545

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
انتقاد از عملکرد 13ساله حزب حاکم در ترکیه