سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



اعلام حمایت کاخ سفید از طرح ضد ایرانی کنگره


فارس/ سخنگوی دولت آمریکا می‌گوید کاخ سفید از اصلاحات مد نظر کنگره در قوانین مربوط به صدور روادید و بازرسی‌‌های امنیتی پیش از سفر افراد به آمریکا، حمایت می‌کند.

«جاش ارنست» که در نشست خبری روزانه در جمع خبرنگاران صحبت می‌کرد، گفت: «ما از این اصلاحات حمایت می‌کنیم. برخی اصلاحات نیز از طریق اختیارات اجرایی رئیس‌جمهور اعمال می‌شود.»

اشاره وی به طرحی است که روز سه‌شنبه در مجلس نمایندگان آمریکا به تصویب رسید. بر اساس این طرح که به بهانه مقابله با تهدیدات تروریستی مطرح شده، اتباع کشورهایی که پیش از این می‌توانستند بدون روادید به آمریکا سفر کنند، در صورت سفر به 4 کشور ایران، عراق، سوریه و سودان در 5 سال گذشته، باید حتما برای ورود به آمریکا روادید دریافت کنند. (جزئیات بیشتر)

پیش از این باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا هم از نمایندگان کنگره خواسته بود نحوه ورود اتباع خارجی به این کشور را دشوارتر کنند. این طرح در حالی نام ایران را به عنوان یکی از کشورهای «تهدید آمیز» مطرح کرده که در آن اشاره‌ای به کشورهایی چون عربستان، کویت، قطر، امارات، ترکیه، تونس که بیشترین اتباع را در داعش دارند، نشده است.

ارنست در توضیح موضع کاخ سفید گفت: «نظر دولت این است که این موثرترین راه برای محافظت از کشور و رفع برخی نقاط آسیب پذیر احتمالی است... به نظرم این نشانه بسیار امیدوارکننده‌ای است که نشان می‌دهد هم جمهوری‌خواهان و هم دموکرات‌ها در کنگره دارند مسئولیتی را که دارند، بر عهده می‌گیرند.»

وی در بخش دیگری از این نشست به همکاری‌های اطلاعاتی با اروپا پرداخت و گفت واشنگتن انتظار دارد که این کشورها اقدامات بیشتری انجام داده و اطلاعات را بهتر در اختیار آمریکا قرار دهند.

او در مورد کشورهای عرب منطقه هم گفت که آمریکا تصور می‌کند که آن‌ها باید اقدامات بیشتری برای مقابله با داعش انجام دهند.

سخنگوی کاخ سفید در ادامه در پاسخ به سوالی در مورد اظهارات امروز «اشتون کارتر» وزیر دفاع آمریکا که اذعان کرد که داعش «مهار» نشده و اینکه آیا این به معنی اختلاف نظر میان اوباما و کارتر نیست، گفت: «رئیس جمهور واقعیتی را گفت که وزیر کارتر هم با آن موافق است، اینکه داعش دیگر پیشروی‌های چشمگیری در اراضی عراق و سوریه انجام نمی‌دهد و پیشروی‌هایی که داشته مهار شده است.»

وی با بیان اینکه داعش در مناطقی نیز مجبور به عقب نشینی شده است، گفت: «با این حال کنگره منابع مالی کافی برای حفظ این شتاب را تخصیص نمی‌دهد. رئیس‌جمهور در مصاحبه‌اش نیز گفت که مقابله با داعش تا چه حد چالش برانگیز است.»

برنامه موشکی ایران مایه نگرانی است

ارنست در بخش دیگری از این نشست در پاسخ به سوالی در مورد برنامه موشکی ایران و ادعای اخیر مقامات آمریکایی در مورد آزمایش موشکی تازه ایران، گفت: «برنامه موشک‌های بالستیک ایران... سال‌هاست که مایه نگرانی است و همچنان خواهد بود.»

وی تأکید کرد که واشنگتن در حال بررسی گزارش‌‌های منتشر شده در مورد آزمایش موشکی جدید ایران است.

سخنگوی کاخ سفید مانند دیگر مقامات ارشد این کشور گفت واشنگتن برای مقابله با توان موشکی ایران، همکاری‌های خود با کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس را افزایش می‌دهد.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
‫کاخ سفید: سخنرانی نتانیاهو در کنگره، مانع پیشبرد مذاکر