ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



آخرين زورآزمايي گوش شکسته‌ها براي حضور در تيم‌هاي ملي


  X  

تاریخ خبر : چهارشنبه 1394.08.13 - 13:41

آخرين زورآزمايي گوش شکسته‌ها براي حضور در تيم‌هاي ملي

ايرنا/ رقابت هاي کشتي فرنگي و آزاد بزرگسالان کشور در حالي 14 و 15 آبان در تهران برگزار مي شود که اين مسابقات به نوعي آخرين شانس مدعيان براي کسب سهميه حضور در مرحله نهايي انتخابي تيم ملي و رفتن به المپيک است. پيش از اين فدراسيون کشتي به غير از رقابتهاي قهرماني کشور، مسابقات عمومي (اوپن) را به عنوان مرحله دوم انتخابي تيم ملي برگزار مي کرد که امسال با توجه به فشردگي برنامه ها و همچنين برگزاري به موقع مرحله نهايي انتخابي تيم ملي، مسابقات اوپن برگزار نمي شود.
البته رقابت هاي بين المللي جام جهان پهلوان تختي نيز به نوعي يکي ديگر از مراحل انتخابي تيم ملي است که در اين مسابقات علاوه بر قهرمانان مسابقات قهرماني کشور، اعضاي تيم جوانان در رقابتهاي قهرماني جهان، دارندگان مدال طلا و نقره قهرماني آسيا، نفرات برتر کشتي پهلواني و ملي پوشاني که در رقابتهاي قهرماني سال 2015 نتوانستند سهميه و مدال بگيرند و همچنين تمامي مدال آوران رقابتهاي قهرماني سال 2014 تاشکند و بازيهاي آسيايي اينچوون کره جنوبي مي توانند شرکت کنند و سهميه حضور در مرحله نهايي انتخابي تيم ملي را کسب کنند.
به اين ترتيب همه مدعياني که شرايط حضور در جام تختي را ندارند و سوداي حضور در المپيک را در سر دارند فردا با تيم هاي استاني خود در سالن 12 هزار نفري آزادي حضور پيدا خواهند کرد تا آخرين شانس خود را براي کسب سهميه امتحان کنند.
در اين بين احسان لشگري دارنده مدال برنز المپيک يکي از سرشناس ترين افرادي است که بنا دارد پس از اين که در سالهاي 2014 و 2105 نتوانست دوبنده تيم ملي را به تن کند، يک بار ديگر به روي تشک بيايد.
در وزن احسان لشگري اکنون نفرات آماده اي همچون عليرضا کريمي، ميثم مصطفي جوکار و مجتبي گليج نيز حضور دارند که کار اين آزاد کار قزويني را براي رسيدن به دوبنده تيم ملي سخت مي کند.
از سوي ديگر و در خطه کشتي خيز و شمالي کشورمان، مهدي تقوي دارنده دو مدال طلاي قهرماني جهان، عزت الله اکبري دارنده مدال نقره جهان در سال 2013 در وزن 74 کيلوگرم و محمد جواد ابراهيمي از مازندران در وزن 86 کيلوگرم در اين مسابقات شرکت نخواهند کرد. آنان عطاي المپيک را به لقايش بخشيده اند که دليل آن نيز حضور مدعيان سرسختي همچون حسن يزداني، عليرضا قاسمي، مصطفي حسين خاني، عليرضا گودرزي، پيمان ياراحمدي، مرتضي رضايي قلعه و محمد مکتب دار در وزن 74 کيلوگرم است.
فدراسيون کشتي براي استانهاي مختلف به منظور حضور در رقابتهاي قهرماني کشور سهميه تعيين کرده به طوري که استان تهران (آزاد 44 ، فرنگي 56)، مازندران (آزاد 32 و فرنگي 20)، خراسان شمالي (آزاد 20 و فرنگي 12)، خوزستان (آزاد 12 و فرنگي 20)، فارس (آزاد 12 و فرنگي 24)، قم (آزاد 16 و فرنگي 16)، کردستان (آزاد 12 و فرنگي 20)، گلستان (آزاد 20 و فرنگي 12) و لرستان (آزاد 16 و فرنگي 16) بيشترين سهميه را در بين ساير استانهاي کشور دارند.
براين اساس علاوه بر نفرات برتر مسابقات قهرماني کشور، 3 کشتي گير ايراني برتر در جام بين المللي تختي در هر وزن، تمامي کشتي گيراني که موفق به کسب سهميه حضور در رقابت هاي المپيک از مسابقات گزينشي شده باشند، حداکثر يک کشتي گير در هر وزن از ميان کشتي گيران شرکت کننده در رقابت هاي جام تختي بنا به تشخيص کادر فني ذيربط و پذيرش مديران تيم هاي ملي مربوطه، کشتي گيراني که در وزن هاي المپيکي علاوه بر کسب سهميه از رقابت هاي گزينشي مسابقات جهاني آمريکا 2015 موفق به کسب مدال طلا شده باشند جواز حضور در مرحله نهايي انتخابي تيم ملي را خواهند داشت.
همچنين کشتي گيراني که در وزن هاي غير المپيکي در رقابت هاي جهاني سال 2015موفق به کسب مدال شده باشند ، مجوز حضور در رقابت هاي مرحله نهايي انتخاب تيم ملي در وزن هاي المپيکي را دارا خواهند بود.
براساس اعلام فدراسيون کشتي، مبناي اصلي پوشيدن پيراهن تيم ملي، حضور در رقابت هاي انتخابي تيم ملي و کسب نتايج برتر در رقابت هاي مذکور خواهد بود. ولي علاوه بر اين اصل (حضور و کسب نتيجه در انتخابي تيم ملي)، رعايت نظم اردويي، فقدان آسيب ديدگي هاي جدي و دستيابي به آمادگي فني، جسمي و رواني مناسب براي حضور در رقابت هاي بين المللي اصلي (جهاني و آسيايي) و داشتن سوابق و عملکرد فني قابل اطمينان از رقابت هاي بين المللي خارجي در تعيين نفرات برتر براي پوشيدن پيراهن تيم ملي ملاک عمل است.
به اين ترتيب از همين الان مي توان پيش بيني کرد که مرحله نهايي انتخابي تيم ملي به خصوص در کشتي آزاد جنگي تمام عيار براي همه مدعيان است چرا که هيچ کشتي گيري حاضر نيست افتخار حضور در المپيک را به اين راحتي از دست بدهد.
در کشتي فرنگي نيز به نظر مي رسد با حضور محمد بنا، مسابقات گزينشي و انتخابي شايد به گونه اي ديگر باشد.
رقابت هاي کشتي آزاد و فرنگي قهرماني کشور (سهميه اي) بزرگسالان 13 و 14 آبان ماه بر روي هشت تشک در سالن 12 هزار نفري آزادي تهران برگزار مي شود که تماشاي مسابقات براي علاقه مندان رايگان است.
مسابقات کشتي آزاد در وزن هاي 57، 61، 65، 70، 74، 86، 97 و 125 کيلوگرم و کشتي فرنگي در وزنهاي 59، 66، 71، 75، 80، 85، 98 و 130 کيلوگرم بدون ارفاق وزن برگزار خواهد شد.
کشتي گيران متولد 10/10/1377 و بزرگتر (رده سني جوانان) مجاز به شرکت در اين مسابقات هستند.
رضا لايق، علي اکبردودانگه، امير توکليان و حسين کريمي مربيان تيم ملي کشتي آزاد به عنوان اعضاي کميته فني مسابقات کشتي آزاد و محمد بنا (سرمربي تيم ملي کشتي فرنگي بزرگسالان)، ايرج اسفندياري فرد و حسام الدين جعفري نيز به عنوان اعضاي کميته فني کشتي فرنگي اين رقابت ها را نظارت خواهند کرد.
امير توکليان و علي بابايي جعفري به عنوان نماينده کميته مربيان در اين رقابت ها حضور خواهند داشت.

نظر شما


ویدیو مرتبط :
بهترین اهنگیه که گوش کردم تقدیم ب دل شکسته ها