سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



حاصل خصوصی سازی آلومینیوم المهدی بریدن نان کارگران بود/ منتظر رای هیات داوری هستیم


ابوالقاسم جراره عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار بورس خبرگزاری فارس با اشاره به تداوم پیگیری ها از سوی هیات داوری در پرونده واگذاری سهام شرکت آلومینیوم المهدی و طرح هرمزال ، عنوان کرد: سازمان بازرسی کل کشور فرایند واگذاری این دارایی به بخش خصوصی را دچار اشکال دانسته و بر اصلاح برخی موارد تاکید کرده است.

در عین حال هیات داوری موضوع رسیدگی به پرونده واگذاری سهام آلومینیوم المهدی را در دستور کار قرار داده و تا کنون یک جلسه نیز در این باره برگزار شده و باید تا اعلام نتیجه نهایی بررسی ها در این زمینه منتظر ماند.

نماینده مردم بندرعباس در مجلس با بیان اینکه برهم ریختگی فضای زندگی و معیشت پس از واگذاری آلومینیوم المهدی به بخش خصوصی در منطقه هرمزگان به وضوع دیده می شود، عنوان کرد: باید از متولیان خصوصی سازی پرسید، چرا باید حاصل این واگذاری نان بُری کارگران و عسر و حرج صدها خانوار در این منطقه باشد.

 وی افزود: علاوه بر سخت تر شدن زندگی کارگران و کارمندان کارخانه آلومینیوم سازی المهدی در بندر عباس هم اکنون فعالیت تیم های ورزشی و سیستم فعالیت کارخانه با در هم ریختگی و بی نظمی بالایی مواجه شده و این در حالی است که هچ کس به این وضعیت پاسخگو نیست.

جراره افزود: جدا از شائبه قیمت گذاری سهام شرکت آلومینیوم المهدی، اگر فرض بر این باشد که این واگذاری در سلامت کامل به بخش خصوصی صورت گرفته، باید از سازمان خصوصی سازی پرسید در زمان واگذاری ها چه تضامینی از خریدار گرفته شده که امروز به راحتی کارگران این کارخانه در حال اخراج و حتی از دست دادن سقف بالای سر خود هستند. جای تعجب است که مالک خصوصی این کارخانه از این حق برخوردار است که به راحتی کارگران و کارمندانی که عمر خود را برای تولید صرف کرده اند، برکنار و اخراج کند.

وی با بیان اینکه برنامه ریزی اشتباه بخش خصوصی در نخستین روزهای فعالیت در کارخانه آلومینیوم سازی منجر به از کار افتادن حدود 80 دیگ و خسارت های فراوان به این شرکت شد عنوان کرد: نخستین نطق پیش از دستور بنده در خصوص واگذاری آلومینیوم المهدی در 24 مهر ماه 91 و در صحن مجلس مطرح شد. در حال حاضر نیز هر گونه پیشنهاد برای تحقیق و تفحص از فرایند واگذاری آلومینیوم المهدی با توجه به اتمام عمر مجلس نهم به نتیجه نخواهد رسید، اما این امید واری وجود دارد که در مجلس بعدی این موضوع بررسی و برای همیشه تعیین تکلیف شود.

انتهای پیام/ب

http://fna.ir/H1SN78


ویدیو مرتبط :
مرتضی روشنی فر هیات منتظر المهدی شرق تهران محرم 94