سلامت


2 دقیقه پیش

لیپوماتیک

لیپوماتیک به عنوان یک روش مناسب برای لاغری موضعی شکم، پهلو، ران و اطراف ران ، ناحیه پشت، غبغب و بازو شناخته می شود ، لیپوماتیک در واقع یک دستگاه قدرتمند و هوشمند است که ...
2 دقیقه پیش

با شجاعت پایان همکاری منفعلانه نظام پزشکی با وزارت بهداشت را اعلام کنید

سلامت نیوز:رییس نظام پزشکی‌ مازندران با ارسال نامه ای به علیرضا زالی رئیس کل نظام پزشکی طرح تحول سلامت را همانند طرح مسکن مهر و پرداخت یارانه عمومی دانست و با تاکید بر ...



اخاذی ۴ میلیونی در شبکه تلگرام


سلامت نیوز:مرد جوان که با همدستی دو تن از دوستانش با هک حساب کاربری تلگرام و دسترسی به اطلاعات ذخیره شده در گوشی تلفن همراه تعدادی از شهروندان، از آنها اخاذی کرده بودند ، توسط پلیس فتا کردستان دستگیر شدند .

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ، رئیس پلیس فتای کردستان در تشریح جزییات دستگیری متهمان گفت: هفته گذشته یک فقره پرونده با موضوع هک تلگرام و تهدید و اخاذی اینترنتی از سوی قاضی ویژه رسیدگی به جرائم سایبری دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان سنندج به پلیس فتا ارسال شد که رسیدگی به آن به ماموران اداره مبارزه با جرایم سایبری محول شد.

سرهنگ فرامرز شاکری افزود: تحقیقات انجام شده از شاکی پرونده که زنی جوان است نشان داد مدتی پیش حساب کاربری تلگرام (شبکه اجتماعی) وی هک شده و هکر به اطلاعات ذخیره شده در گوشی وی اعم از شماره تلفن، فایل و عکس های شخصی و خانوادگی و...) دسترسی پیدا کرده است و اکنون فرد هکر او را تهدید کرده که اگر به خواسته های وی تن نداده و یا مبلغ مشخصی وجه را به حسابش واریز نکند. تصاویر خصوصی اش را در فضای مجازی منتشر خواهد کرد.

سرهنگ شاکری اضافه کرد: تحقیقات تکمیلی از شاکی حکایت از آن داشت که وی از بیم انتشار تصاویر خود، اقوام و دوستانش مبلغ ۴ میلیون تومان را به حساب بانکی هکر واریز کرده است، ضمن اینکه با توجه به دسترسی هکر به تلگرام شاکی، از طریق حساب کاربری وی با اقوام و دوستانش نیز ارتباط برقرار کرده است و با این ترفند که دچار مشکلات مالی و خانوادگی شده از تعدادی از آنها مبالغی دریافت کرده است.

رئیس پلیس فتای کردستان افزود: در این زمینه با اقدامات تخصصی ماموران اداره مبارزه با جرایم سایبری متهم شناسایی و در اقدامی ضربتی به همراه ۲ نفر از همدستانش در شهر سنندج دستگیر شدند.

وی با اشاره به اعتراف صریح متهمان به کلاهبرداری های دنباله دار در فضای سایبری گفت: با پیگیری های انجام شده توسط ماموران پرونده تاکنون تعداد ۷ نفر دیگر از شهروندان که متهمان با این شیوه از آنها اخاذی کرده اند نیز شناسایی شده و با مراجعه به پلیس فتا از متهمان اعلام شکایت کرده اند.سرهنگ شاکری افزود: متهمان با دستور مقام قضایی به اتهام تهدید و اخاذی، هتک حیثیت و نشر اکاذیب، انتشار تصاویر خصوصی و خانوادگی، جعل عنوان و دسترسی غیرمجاز (هک) روانه زندان شدند.

رئیس پلیس فتای کردستان شهروندان نیز توصیه کرد برای پیشگیری از افتادن در دام هکرها ضمن پرهیز از ذخیره اطلاعات شخصی و مجرمانه بر روی رایانه های متصل به اینترنت، از باز کرن ایمیل ها، تصاویر و فایل هایی که حاوی محتوای مشکوک هستند نیز خودداری کنند.


ویدیو مرتبط :
آموزش ساخت ربات تلگرام | بات تلگرام | بازاریابی با تلگرام