ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



سیم‌خواه: کشتی‌گیران امروزی دوست دارند موبایلشان را هم روی تشک بیاورند


رضا سیم‌خواه در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، درباره عملکرد فرنگی‌کاران جوان در تورنمنت بلغارستان گفت: در مجموع مسابقات خوبی بود و ما بعد از چند اردو توانستیم بچه‌ها را محک بزنیم. هرچند قوانین در کشتی فرنگی در رده سنی جوانان و بزرگسالان متفاوت است، اما چون ما مسابقه‌ای نداشتیم حضور در این تورنمنت غنیمت بود.

وی ادامه داد: البته از نظر نتیجه هم بد نبود هرچند که هدف ما چیز دیگری است و نتیجه در تورنمنت‌ها ارزشی ندارد، اما عملکرد نتیجه‌ای بچه‌ها هم قابل قبول بود. حسینی مقابل آلکسانیان قهرمان جهان خوب کار کرد و راضی بودیم. تنها تورنمنتی که ما در رده سنی جوانان می‌توانستیم شرکت کنیم سیراکوف بود که همزمان با مسابقات عمومی شده بود.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی جوانان تصریح کرد: 80 درصد تیم ما نسبت به سال گذشته تغییر کرده است و نیاز داریم تا نفرات جدید را در مسابقات مختلف محک بزنیم. البته نسبت به سال گذشته شناخت خیلی بهتری نسبت به بچه‌ها پیدا کرده‌ایم و آنها نیز به شناخت خوبی از من رسیدند. اوایل کار، کشتی‌گیران فکر می‌کردند من سخت‌گیر و تند هستم، اما حالا دیگر متوجه شده‌اند تمام این سخت‌گیری‌ها از سر دلسوزی و برای خودشان است.

سیم‌خواه ادامه داد: هر مربی دوست دارد بهترین‌ها را با خودش به مسابقات ببرد و بچه‌ها هم حالا به این نتیجه رسیده‌اند که تمام این سخت‌گیری‌ها برای خودشان بوده است چراکه محکوم به نتیجه‌گیری هستند. به هر حال این همه هزینه و زحمت برای ما صورت می‌گیرد و ما هم باید تعصب و غیرت داشته باشیم. برای من قابل قبول نیست که یک کشتی‌گیر به کمتر از خودش ببازد، اما کشتی‌گیری که تلاشش را انجام دهد و زورش نرسد قابل احترام است. خادم برای حل مشکلات ما تمام توان و انرژی‌اش را می‌گذارد و قابل قبول نیست به راحتی از کنار این بگذریم.

وی با بیان اینکه در طول اردو موبایل‌ها جمع‌آوری می‌شود، گفت: در زمان اردو و به خصوص در نزدیکی مسابقات هیچ کدام از بچه‌ها اجازه استفاده از تلفن همراه را ندارند. برای اینکه تمرکزشان به هم نخورد این تصمیم را گرفته‌ایم. حتی برخی از کشتی‌گیران 2 - 3 گوشی داشتند، اما خودشان می‌دانند با هیچ کس شوخی و تعارف ندارم و اگر تلفنی از کشتی‌گیری بگیریم حتی اگر نفر اول تیم هم باشد، باید به خانه‌اش برود.

سیم‌خواه با بیان اینکه مخالف حضور ورزشکاران به خصوص در این رده سنی در فضای مجازی هستم گفت: خودشان هم می‌دانند که اگر وارد فضای مجازی شوند ذهن‌شان از کشتی دور می‌شود. در گذشته اگر کشتی‌گیری در تمرین، نه مسابقه، 2 امتیاز از دست می‌داد، تا مدت‌ها با خودش در رابطه با علت آن فکر می‌کرد، اما اگر کشتی‌گیران امروزی خجالت نکشند حتی دوست دارند تلفن همراه خودشان را روی تشک بیاورند. البته این موضوع در مورد مربیان هم صادق است و به آنها اجازه همراه داشتن گوشی در تمرینات داده نمی‌شود.

انتهای پیام/آ

http://fna.ir/SNGDT6


ویدیو مرتبط :
گفتگو با بنا و کشتی گیران در اردوی تیم ملی کشتی فرنگی