مردم دیگر فوتبال های قدیمی را دوست ندارند!


یک بازی ساز با سابقه و صاحب نام به نام جان هیر تصمیم گرفته است تا این ریسک را به جان بخرد و شانس خود را برای تولید یک بازی کامپیوتری جدید مبتنی بر ورزش فوتبال بیازماید.

گیمر هایی که تجربه ی فوتبال بازی کردن در دنیای بازی های کامپیوتری را از پلتفرم هایی نظیر آمیگا آغاز کرده اند شاید با نام جان هیر آشنا باشند. او در واقع یکی از بنیان گذاران شرکت خدا بیامرز Sensible Software محسوب می شود و همان شخصی به شمار می رود که بازی Sensible Soccer را خلق کرد. بی هیچ تردیدی بازی Sensible Soccer در سال های نخست دهه ی 90 میلادی یکی از محبوب ترین بازی های فوتبال بر روی کامپیوتر های خانگی آن زمان محسوب می شد که هواداران فراوانی بر روی پلتفرم هایی نظیر آمیگا داشت و همگان این بازی را بیش از هر چیز با زاویه ی دوربین بالا به پایین یا تاپ تو داون آن به یاد می آورند. حال جان هیر پس از گذشت این همه سال و منتشر ساختن دنباله های بازی Sensible Soccer قصد دارد بازی جدیدی به نام Sociable Soccer را روانه ی بازار نماید که در واقع میراث دار تجربیات قبلی او در زمینه ی بازی های کامپیوتری فوتبال محور است. در این میان نکته ی غم انگیز ماجرا این جاست که نزدیک به دو هفته قبل، جان هیر بازی Sociable Soccer را برای تامین هزینه های تولید مربوط به آن وارد بخش کراود فاندینگ و پروسه ی کیک استارتر نمود. اما در طی این دو هفته از بودجه ی هدف این بازی یعنی 300 هزار یورو مبلغی معادل 32 و نیم هزار یورو جمع آوری شد و از آن جا که روند پیشرفت این بازی در بخش کیک استارتر کاملاً نا امید کننده به نظر می رسید، طی روز های اخیر جان هیر تصمیم به کنسل کردن پروسه ی کیک استارتر بازی Sociable Soccer گرفت. با این حال کارگردان اصلی این بازی یعنی آقای هیر خاطر نشان ساخته که از تولید بازی Sociable Soccer منصرف نشده است و فرآیند تولید و تامین بودجه ی این بازی نه از راه کمک های مردمی و شرکت در بخش کراود فاندینگ که از روش های سنتی موجود صورت خواهد گرفت.

 sensible-soccer

گفتنی است که بازی Sociable Soccer قرار است همان سبک و سیاق بازی Sensible Soccer را دنبال کند. به این معنی که زاویه ی اصلی دوربین بازی به منظور جلب نظر هواداران قدیمی بازی Sensible Soccer به همان شکل بالا به پایین خواهد بود اما در عین حال این بازی از زاویه های دوربین متعدد دیگری نیز بهره خواهد برد تا گیمر های جدید و کسانی که به بازی با مجموعه هایی نظیر فیفا یاPES عادت کرده اند هم بتوانند با گیم پلی این بازی ارتباط برقرار نمایند. بر طبق گفته های سازندگان این اثر، در بازی Sociable Soccer بیش از 500 تیم ملی ، باشگاهی و منتخب مختلف وجود خواهد داشت که برای ثبت کردن نام 10 هزار بازیکن گوناگون موجود در لیست بازیکنان حاضر در این اثر، تحقیقات فراوانی صورت گرفته است. همچنین بازی Sociable Soccer قرار است دارای چندین مد آنلاین و آفلاین باشد و در کنار این امر از ساختاری آرکید نیز بهره خواهد برد. در واقع این بازی به هیچ وجه قرار نیست تا نام خود را به عنوان رقیبی برای دو شبیه ساز فوتبال نام آشنای حاضر در دنیای بازی های کامپیوتری مطرح کند و بیشتر برای آن دسته از فوتبال دوستانی ساخته خواهد شد که بازی فوتبال را بیشتر برای لذت بردن از ذات سریع آن انجام می دهند و ترجیحشان بر این است که بیش از داشتن تجربه ای واقع گرایانه، از انجام بازی خود سرگرم شوند. بازی Sociable Soccer به کارگردانی جان هیر و به دست تیمی متشکل از افرادی که سابقه ی ساخت عناوینی نظیر Max Payne و Alan Wake را در کارنامه دارند در دست ساخت است و پیش از این قرار بود در پایان سال 2016 میلادی برای هر سه پلتفرم PC ،Xbox One و PS4 عرضه شود. با این حال هنوز مشخص نیست که آیا خارج شدن این بازی از پروسه ی کیک استارتر تغییری هم در تاریخ انتشار آن اعمال خواهد کرد یا خیر. امیدواریم که این گونه نشود و علاقمندان بازی Sensible Soccer بتوانند خاطرات قدیمی خود از این بازی را در همان زمان مقرر و در قالب بازی Sociable Soccer زنده نمایند.

منبع: سخت افزار


ویدیو مرتبط :
انیمیشن دوست قدیمی من...