سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



چند خبر كوتاه از استان كرمانشاه


سیدمحمدابطحی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: سرانه هر كمك جهیزیه 20 میلیون ریال است.
وی با بیان اینكه قبل از ارایه كمك هزینه ‌جهیزیه به نوعروسان برای آنان كارگاه های آموزشی برگزار می شود، اظهار داشت: مسایل دینی و اعتقادی، اقتصاد در خانواده، جلوگیری از آسیب های اجتماعی، روش تربیت فرزند در آیین اسلام و... در این كارگاه های آموزشی مورد بحث و گفت و گو قرار می گیرد.
سال گذشته نیز بیش از 85 نفر از نوعروسان تحت حمایت كمیته امداد شهرستان كنگاور، بالغ بر یك میلیارد و 415 میلیون ریال جهیزیه دریافت كردند.
***
كنگاور - رئیس اداره تبلیغات اسلامی كنگاور گفت: محبت امام حسین (ع) در قلوب شیعیان و آزادگان جهان را حرارتی دانست كه هیچ وقت به سردی نمی ‌گراید.حجت الاسلام علی كریم پوریان، عشق به امام حسین (ع) را مایه سعادت دنیا و آخرت دانست و گفت: به استناد روایات موثق اسلامی عشق ورزی و محبت به امام حسین (ع) روز به روز در قلوب شیعیان و آزادگان جهان بیشتر خواهد شد و هیچ گاه این گرما به سردی نمی‌گراید.
حجت‌الاسلام كریم پوریان با اشاره به تلاش دشمنان برای رخنه در بنیادهای ارزشی و حماسی نظام، هیات های مذهبی را یكی از نمونه‌های كامل بنیادهای ارزشی و حماسی نظام جمهوری اسلامی خواند و گفت: امروز باید بیش از هر زمانی مواظب باشیم كه مجالس امام حسین (ع) كه همواره مورد طمع دشمنان اسلام بوده است، از هرگونه آسیب و آفت محفوظ بماند.
***
پاوه - مدیر كمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان پاوه، از پرداخت بیش از 500 میلیون ریال هزینه جهیزیه برای نوعروسان این نهاد در اردیبهشت ماه جاری خبر داد.
لقمان انفرادی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به مناسبت مبعث پیامبر گرامی اسلام (ص)، كمیته امداد امام خمینی (ره) پاوه در راستای رسالت خویش كه كمك به نیازمندان و امدادگران تحت پوشش است این مبلغ برای 25 نوعروس تحت پوشش هزینه كرده است.
وی اظهار كرد: كمیته امداد امام خمینی (ره) پاوه در سال 94 سه میلیارد و 100 میلیون ریال در قالب جهیزیه نوعروسان و هدیه ازدواج پسران به تعداد 192 فقره به صورت هدیه و بلاعوض پرداخت كرده است.
كمیته امداد امام خمینی (ره) پاوه دو هزار و 800 خانوار را در سطح شهرستان تحت پوشش خود دارد.
***
صحنه - رییس اداره تبلیغات اسلامی صحنه گفت: عرفان اسلامی در مناجات شعبانیه، منعكس شده است.
حجت‌الاسلام سیف الله سبزی روز سه شنبه در راستای برگزاری مناجات شعبانیه در شهرستان صحنه اظهار كرد: ماه شعبان از مبارك ‌ترین ماه‌های سال است كه موجبات خشنودی شیعیان جهان را فراهم ساخته است.
وی افزود: به مناسبت فرا رسیدن این ماه خجسته در هیات های مذهبی و مساجد شهری و روستایی شهرستان صحنه علاوه بر جشن‌های موالید ائمه اطهار، مناجات شعبانیه با حضور ائمه جماعات و نمازگزاران قرائت می‌شود.
وی با بیان اینكه در دعاهای اسلامی، دریایی از حقایق ناب عرفانی موج می زند، افزود: یكی از نغزترین، معروف ترین و زیباترین ادعیه، «مناجات شعبانیه » است كه باید در ترویج آن حداكثر تلاش به كار گرفته شود.
***
* روانسر - به مناسبت سوم شعبان سالروز میلاد با سعادت حضرت امام حسین (ع) 10 زوج تحت حمایت كمیته امداد روانسر زندگی مشترك خود را آغاز كردند.
امام جمعه روانسر در آیین ازدواج این جوانان گفت: ایمان و اخلاق موجب تحكیم بنیان خانواده است و هدف اساسی دین مبین اسلام نیز تربیت انسانها و تامین سعادت در تمامی ابعاد وجودی و مراحل زندگی است.
ملا عبدالله غفوری با اشاره به اهمیت سنت حسنه ازدواج در بین جوانان افزود: دین مبین اسلام هیچ چیز را مقدس تر از این امر نمی داند و ترویج این سنت حسنه نیازمند اشاعه فرهنگ قرآنی و اسلامی و آشنا كردن جوانان با دستورات اسلام است.
مدیر كمیته امداد حضرت امام (ره) روانسر نیز گفت: 200 میلیون ریال كمك هزینه جهیزیه از طرف این نهاد به این زوج های جوان اهدا شده كه به ازای هر نوعروس 20 میلیون ریال هدیه به آنها پرداخت شده است.
غلامرضا نصوری افزود: در سال گذشته 61 مورد جهیزیه و هدیه ازدواج به ارزش یك میلیارد ریال به زوج های تحت پوشش این نهاد كه زندگی مشترك خود را آغاز كرد اهدا شد.
7448/8066/7447/7455

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
علیرضا بهمنی قهرمان در رشته سنگ(استان كرمانشاه)