سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



جراح زیبایی، پزشک قلابی بود/کلاهبرداری چند ده میلیونی از زنان جوان+عکس


به گزارش خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس، در روز 5 اسفند 94 خانم جوانی با مراجعه به دادسرای ویژه جرایم پزشکی و طرح شکایتی عنوان کرد که شخصی با معرفی خود به عنوان جراح زیبایی و به بهانه انجام عمل زیبایی اقدام به گرفتن مبلغ 50 میلیون تومان از وی نموده و پس از آن متواری شده است.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع جعل عنوان پزشک و به دستور بازپرس شعبه هفتم دادسرای ناحیه 19 تهران، پرونده جهت رسیدگی در اختیار اداره سیزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

شاکی پرونده پس از حضور در اداره سیزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: از طریق یکی از دوستان با شخصی که خود را جراح زیبایی معرفی می کرد، آشنا شدم؛ این شخص با ادعای انجام جراحی تضمینی در خصوص زیبایی مرا راضی به انجام جراحی کرد و به این بهانه، در چندین نوبت مبلغ 50 میلیون تومان از من دریافت کرد.

شاکی در ادامه اظهاراتش به کارآگاهان گفت: این شخص پس از دریافت پول مدعی شد که قصد انجام یک مسافرت خارج از کشور را دارد و به این بهانه زمان عمل جراحی را به تأخیر انداخت؛ در طی همین مدت که از ایشان خبری نبود ، بنده بواسطه مشاوره با تعدادی از دوستان و همچنین برخی پزشکان متخصص از عمل جراحی منصرف شدم.

شاکی ادامه داد: برای بازپس گرفتن پول خود به محل زندگی این شخص در منطقه یوسف آباد که مطب او بود، رفته و درخواست بازپس گیری پول خود را کردم که آقای «معین . ز» چندین روز از من مهلت خواست اما پس از گذشت این مدت، زمانی که مجددا به منزل ایشان مراجعه کرده بودم ، متوجه شدم که وی از آنجا به مکان دیگری رفته است.

وی گفت: جهت پیگیری موضوع به سازمان نظام پزشکی رفته اما در آنجا به من اعلام شد که اصولا پزشکی با مشخصات دکتر معین . ز در میان پزشکان سازمان نظام پزشکی وجود ندارد.

 

با آغاز تحقیقات، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که معین . ز ( 34 ساله ) از طریق شبکه های مجازی بویژه اینستاگرام و لاین اقدام به قرار دادن تصویر خود ( ملبس به لباس پزشکی ) و همچنین اعلام مشخصات خود تحت عنوان پزشک و جراح زیبایی کرده است؛ همچنین کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که معین . ز تا چندی پیش نیز با یک دستگاه خودرو بی ام و (BMW ) به ارزش تقریبی 800 میلیون تومان تردد داشته که به تازگی نسبت به فروش خودرو نیز اقدام کرده است.

در ادامه و با انجام اقدامات پلیسی سرانجام کارآگاهان موفق به شناسایی محل سکونت "معین . ز" در منطقه یوسف آباد – خیابان شهید جهان آرا  شدند که این محل تحت مراقبت های پلیسی قرار گرفت و متهم در مورخه 16 فروردین 94  دستگیر و به اداره سیزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد.

با دستگیری و انتقال متهم به اداره سیزدهم در همان تحقیقات اولیه مشخص شد که متهم به هیچ عنوان سابقه تحصیل در هیچکدام از دانشگاه های کشور را نداشته و صرفا دارای مدارک تحصیلی دیپلم است.

متهم در اظهاراتش ضمن اعتراف صریح به جعل عنوان پزشک و جراح زیبایی، انگیزه خودش از جعل عنوان پزشکی را اینگونه بیان کرد: چند سال پیش در آزمون ورودی در رشته پزشکی قبول شدم ولی به دلایل شخصی از ورود به دانشگاه انصراف دادم، با این وجود در میان بستگان و دوستان نمی توانستم عنوان کنم که از ادامه تحصیل در رشته پزشکی انصراف دادم.

متهم ادامه داد: پس از گذشت چند سال و در حالی که تمامی دوستان و بستگان مرا بعنوان دانشجوی پزشکی می شناختند ، مدعی شدم که مقطع عمومی پزشکی را به پایان رسانده و در حال طی کردن دوره تخصصی هستم.

متهم در خصوص معرفی خود بعنوان جراح زیبایی نیز به کارآگاهان گفت: در حالیکه پس از گذشت چند سال دیگر در بین بستگان به عنوان پزشک متخصص معرفی می شدم ، از طریق ایشان و همچنین شبکه های مجازی با تعدادی از خانم هایی آشنا شدم که قصد انجام عمل جراحی زیبایی را داشتند.

وی ادامه داد: با طرح این ادعا که به زودی مطب خود را افتتاح خواهم کرد ، آنها را جهت انجام معاینات پزشکی و صحبت در خصوص نحوه انجام عمل جراحی و هزینه های آن ، به محل سکونت خود دعوت کرده و مدعی می شدم که جراحی در یک کلینیک مجهز پزشکی در منطقه نیاوران انجام خواهد شد و به این شیوه و ترفند ، اقدام به گرفتن پول از آنها می کردم.

سرهنگ کارآگاه محمدرضا ذاکراستقامتی، معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: متهم با قرار قانونی، جهت انجام تحقیقات و شناسایی سایر جرایم ارتکابی و همچنین شکات پرونده در اختیار اداره سیزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ در خیابان وحدت اسلامی قرار گرفته است.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
کلاهبرداری رئیس دفتر قلابی ضرغامی از بازیگران