ادعای دیلی میل: پوتین در سقوط هواپیمای مسافربری روسیه نقش داشت+ تصاویر


پایگاه اینترنتی دیلی میل در گزارشی به احتمال دخالت ولادیمیر پوتین در ماجرای سقوط هواپیمای مسافربری روسیه پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ دیلی میل در گزارشی به استناد سخنان "بوریس کارپیچکوف،" یکی از مقامات اسبق کمیته امنیت دولت روسیه، مدعی شد: سقوط هواپیمای مسافربری روسیه در صحرای سینا با شبهات بسیاری همراه است. در این پرواز گذرنامه تمامی مسافران بررسی شد و تمام آنها از حفاظ‌های امنیتی عبور داده شدند. باوجود تمهیدات امنیتی فراوان؛ هواپیما در مسیر بازگشت به روسیه دچار سانحه شد و در حالیکه از وسط به دو نیم تقسیم شده بود، سقوط کرد. گروه تروریستی داعش از ساعات اولیه سقوط هواپیما، آن را یک عملیات تروریستی در پاسخ به مداخله نظامی روسیه در سوریه معرفی کردند. بررسی جعبه سیاه هواپیما نیز نتوانست مدرک موثقی در اختیار کارشناسان قرار دهد که هواپیما دچار نقص فنی جدی بود و این نقص به سقوط آن منتهی شده است.  

دیلی میل در ادامه گزارش خود درباره رمزگشایی از "یک طرح توطئه" نوشت: بررسی اجساد قربانیان نشان داد جراحت روی بدن آن دسته مسافرانی که در قسمت جلوی هواپیما نشسته بودند با جراحت آن‌هایی که در قسمت انتهایی بودند کاملا متفاوت است. سرنشینان جلوی هواپیما در اثر کمبود گاز اکسیژن و استنشاق دود جان خود را از دست دادند، سرنشینان میانه هواپیما با شکستگیهای فراوان مواجه شدند و در صندلیهای انتهای هواپیما نیز آثار سوختگی بر روی قربانیان دیده می‌شد. مقامات امنیتی اعلام کردند داعش بمبی را به داخل هواپیما منتقل کرده است؛ اما شواهد به گونه‌ای است که حتی احتمال شلیک موشک به هواپیما از زمین نیز رد نمی‌شود.

"بوریس کارپیچکوف" ، مدعی شد سقوط این هواپیما ممکن است با هماهنگی "ولادیمیر پوتین،" رئیس جمهور روسیه، صورت گرفته باشد. در حقیقت پوتین 224 سرنشین هواپیما را قربانی کرد تا توجیهی منطقی برای دخالت نظامی خود در سوریه بیابد.

ادعای دیلی میل: پوتین در سقوط هواپیمای مسافربری روسیه نقش داشت+ تصاویر

کارپیچکوف در ادامه ادعایش افزود: روسیه به دلیل دخالت نظامی در بحران داخلی اوکراین مورد انتقاد بین المللی قرار گرفت و اتحادیه اروپا و آمریکا تحریم‌های اقتصادی علیه این کشور وضع کردند. در شرایط عادی، حضور نظامی روسیه در سوریه به کشورگشایی و توسعه قلمرو پوتین تعبیر می‌شد و ممکن بود اعضای شورای امنیت سازمان ملل درخواست صدور قطعنامه‌ای علیه این کشور مطرح کنند و یا محدودیت‌های سیاسی و اقتصادی بیشتری علیه مسکو اعمال شود. در این شرایط  پوتین با قربانی کردن جان 224 انسان بی‌گناه، مجوز دخالت نظامی در سوریه را به دست اورد. حتی "دیوید کامرون،" نخست وزیر انگلیس، پس از سرنگونی هواپیمای مسافربری روسیه با پوتین تماس گرفت و ضمن ابراز همدردی با مردم روسیه و خانواده قربانیان، اطمینان داد برای مقابله با تروریسم با پوتین همکاری خواهد کرد. خیلی طول نکشید که مقامات کشوهای فرانسه، آلمان و چین هم برای کمک به روسیه در نابودی داعش اعلام آمادگی کردند. افکار عمومی در روسیه و دیگر کشورهای جهان به سمت پوتین متمایل شد و نوعی همبستگی با وی در عرصه بین الملل بوجود آمد. 

ادعای دیلی میل: پوتین در سقوط هواپیمای مسافربری روسیه نقش داشت+ تصاویر

کارپیچکوف در ادامه اتهام زنی به پوتین مدعی شد: داعش هواپیمای مسافربری روسیه را سرنگون نکرد؛ بلکه این سانحه از سوی پوتین برنامه ریزی شده بود. پوتین یک پوشش عوام فریبانه برای اقدامات خود در سوریه فراهم کرد و علاوه بر آن توانست چند کشور دیگر را نیز در جنگ با داعش که بزرگترین دشمن "بشار اسد،" رئیس جمهور سوریه، محسوب می‌شود، با خود همراه کند. 

ادعای دیلی میل: پوتین در سقوط هواپیمای مسافربری روسیه نقش داشت+ تصاویر

این مقام سابق کمیته امنیت دولتی روسیه که پیش از این به اتهام فساد و سوءاستفاده از قدرت در زندان به سر می‌برد، حالا به انگلیس مهاجرت کرده است و اتهاماتی علیه پوتین مطرح می‌کند. وی در ادامه ادعایش گفت: پوتین با یک حقه دیپلماتیک و قربانی کردن جان 224 نفر توانست نیروهای نظامی چند کشور را علیه دشمنان بشار اسد متحد کند و بدون اینکه با اعتراض و یا انتقادی مواجه شود، تسلط نظامی خود بر منطقه را نیز افزایش دهد.

ادعای دیلی میل: پوتین در سقوط هواپیمای مسافربری روسیه نقش داشت+ تصاویر

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


ویدیو مرتبط :
لحظه سقوط عمودی هواپیمای مسافربری روسیه