گوناگون/ طراحی پارچه‌هایی با تصاویر متحرک


  X  

تاریخ خبر : یکشنبه 1394.08.24 - 13:09

گوناگون/ طراحی پارچه‌هایی با تصاویر متحرک

برترین ها/ «آنوک فان دو ساند» (Anouk van de Sande) طراح هلندی که از آکادمی طراحی «آیندهوون» فارغ‌التحصیل شده است مجموعه‌ای از پارچه‌های طرح‌دار طراحی کرده است که با حرکت فردی که آنها را به تن دارد، افکت‌های تصویری ایجاد می‌کنند. مجموعه پنج‌تکه «چاپ متحرک» (Print in Motion) شامل تاپ و شلوارهای هم طرح، کت‌های کوتاه و یک کت بلند است که همه آنها شامل چند لایه پارچه هستند.
کت کوتاه این مجموعه با الگویی از نوارهای سیاه، از مواد کشی ساخته شده است تا در بدن فرد کاملا بنشیند. به همراه آن یک ژاکت شفاف PVC هم ارائه می‌شود که نوارهای آن در جهت مخالف طراحی شده‌اند. با حرکت خطوط روی هم، الگوها افکت تصویری موسوم به مویر را ایجاد می‌کنند.
همین افکت پیش از این توسط طراحان برای طراحی مجموعه‌هایی از جواهرات و لامپ‌های آیینه‌ای چرخان نیز استفاده شده است. در لباس‌های دیگر از لایه‌های پارچه وال و توری با نقطه‌های گرافیکی یا خط خطی‌هایی استفاده شده است که افکت الگوهای متغیر را ایجاد می‌کنند که فان دو ساند امیدوار است بتواند از آنها در طراحی‌های رو صحنه خود نیز استفاده کند.
این طراح پس از تکمیل دوره کارآموزی خود در شرکت تولید پارچه «ویلسکو»، کار روی این مجموعه را آغاز کرد. آن شرکت او را ترغیب کرد تا روی طراحی موادی با الگوهای تند مخصوص خودش آزمایش کند. او درباره این روند می‌گوید: «من به خلق تصاویر چاپی فکر می‌کردم که وقتی پوشیده می‌شوند نمودی شدیدتر از این داشته باشند. روی افکت‌های تصویری و نمایشی تحقیق کردم و در نهایت به کلک‌های بصری در چاپ رسیدم.»
او می‌افزاید: «همه ما این افکت‌ها را می‌شناسیم اما دلم می‌خواست آنها را در قالب پارچه ترجمه کنم. روی موادی تحقیق کردم که این مسئله را ممکن کنند.»

نظر شما


ویدیو مرتبط :
طراحی و ساخت تصاویر متحرک