ترکیه ایستگاه پایانی برای المپیکی شدن/جدال نابغه با عنوانداران کشتی دنیا


حمید سوریان دارنده 7 مدال طلای جهان و المپیک و نابغه کشتی فرنگی در آخرین مرحله مسابقات گزینشی المپیک 2016 که در کشور ترکیه برگزار می شود به مصاف حریفان عنواندار خود خواهد رفت.

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، آخرین مسابقات گزینشی کشتی برای حضور در المپیک 2016 برزیل، روزهای 17 تا 19 اردیبهشت ماه در شهر استانبول ترکیه برگزار می شود و دو نفر راه یافته به دیدار فینال این مسابقات سهمیه حضور در المپیک را کسب می کنند.
 
این رقابت ها در سطح جهانی برگزار می شود و کشورهایی که تاکنون سهمیه المپیک را در اوزان شش گانه کسب نکرده اند می توانند نمایندگان خود را به این مسابقات اعزام نمایند.
 
نمایندگان کشورمان تاکنون شش سهمیه کشتی آزاد و پنج سهمیه کشتی فرنگی را کسب کرده اند و فقط کسب سهمیه وزن 59 کیلوگرم کشتی فرنگی باقی مانده و قرار است حمید سوریان دارنده 7 مدال طلای جهان و المپیک و نابغه کشتی دنیا برای المپیکی شدن در این میدان به مصاف حریفان نامدار خود رود.
 
تاکنون نمایندگان 17 وزن در اوزان مختلف کسب سهمیه کرده اند، اما هنوز تعدادی از کشتی گیران مطرح به همراه نماینده کشورمان نتوانسته اند سهمیه المپیک 2016 برزیل را کسب نمایند که در وزن 59 کیلوگرم می توان به  ایو آنگلوف قهرمان جهان از بلغارستان، رواز لاشخی نایب قهرمان المپیک از گرجستان، پیتر مودوس دارنده مدال برنز جهان و المپیک از مجارستان، رومن آمویان دارنده مدال های نقره و برنز جهان و برنز المپیک از ارمنستان، جسی تیلکه از آمریکا، ، ارهان کاراکوش از ترکیه و دمیترو تسیمبالیوک از اوکراین اشاره کرد.
انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
فنون المپیکی کشتی