فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



ارتباط با مراجع تقلید از حیطه وظایف مشاور وزیر در امور روحانیت فراتر است


به گزارش خبرگزاری فارس، روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در واکنش به خبر روز گذشته فارس مباینطور توضیح داده است:

سلام علیکم

خبر شماره 1394.9120059 خبرگزاری فارس، ارایه توضیحاتی را ضروری می‌سازد که مقتضی است وفق قانون مطبوعات، نسبت به انتشار آن به شرح ذیل اقدام فرمایید: 1107378

1- شأن مراجع عظام تقلید به گونه‌‌ای است که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: شخصاً و مستقیماً با ایشان ارتباط دارند و از رهنمودها و روشنگری‌هایشان بهره می‌یابند. لذا ارتباط با مراجع معزز تقلید از حیطه وظایف مشاور وزیر در امور روحانیت فراتر است.
2- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از ابتدای تشکیل دولت، دارای مشاور در امور روحانیت بوده که استعفای فرد مسئول در این سمت (به انگیزه شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی) تعیین جایگزین مناسب را ضروری می‌ساخت.
3- دعوت از حجت‌الاسلام واحدی برای تصدی سمت مشاور وزیر در امور روحانیت بیش از دو ماه قبل صورت گرفت. حال آن که سفر وزیر محترم به شهر مقدس قم و دیدار ایشان با مراجع عظام تقلید به روز پنج‌‌شنبه 21 آبان، یعنی کمتر از یک ماه قبل مربوط می‌شود. لذا مرتبط ساختن آن دعوت و این دیدار با یکدیگر وجهی ندارد.
4- همان‌گونه که حجت‌الاسلام واحدی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس اشاره کرده‌اند جایگاه مشاور وزیر در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، به ویژه در مسئولیت‌های خطیر متضمن مسئولیت جدی، راهبردی و کار تمام وقت است که به دلیل آماده نبودن ایشان برای کار تمام وقت، امکان‌ بهره‌مندی از خدمات ایشان در مسئولیت مذکور فراهم نگردید.

توضیحات خبرگزاری فارس، طبق آنچه در متن این خبر آمده «چندی پیش علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشستی با حجت‌الاسلام محمدرضا واحدی از وی دعوت کرده بود، به عنوان مشاور وزیر در امور روحانیان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این وزارتخانه مشغول به کار شده و مسئولیتی بپذیرد،ولی شنیده‌ها حاکیست که واحدی این پیشنهاد را نپذیرفته است»، در این خبر اشاره ای به زمان نشده و طبق آنچه موجود است واحدی پاسخ خود را در مورخ 13 آبان ماه به وزارت ارشاد ارائه کرده است.

از سوی دیگر دیدار وزیر ارشاد با مراجع قم در مورخ 21 آبان بوده است و پاسخ واحدی در مورخ 13 آبان که همین موضوع هم در جای خود قابل تامل است.

پذیرش یا عدم پذیرش مسئولیت، مشروط بودن یا نبودن آن با تائید  وبنا بر آنچه حجت‌الاسلام واحدی یاد کرده است: " نپذیرفتن این مسئولیت از جانب بنده به معنای بی علاقگی به همکاری با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یا هراس از سنگینی مسئولیت نبود، بلکه تعریف «مشاور» در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ساز و کار حوزه مشاوره جوابگوی  این حجم از مسئولیت نیست." عینا منتشر شده است، بنابراین ظاهرا واحدی در صورتی که سازوکار این مسئولیت فراهم می بود نسبت به همکاری با ارشاد مشکلی نداشت.

به نظر می‌رسد ارشاد به گونه‌ای قصد دارد تا با عدم پذیرش زمان، تمام وقت توپ را در زمین دیگری اندازد. همانگونه که اشاره رفت مشاور وزیر ارشاد تنها پل ارتباطی با روحانیون یاد شده است و نه برداشتن مسئولیت از جانب مسئولان لذا تاکید می‌شود همانگونه در این خبر قید شده مشاور موظف به ایجاد پل ارتباطی قید شده است.

انتهای پیام/ج

http://fna.ir/L73TJJ


ویدیو مرتبط :
مصاحبه با خانم تندگویان مشاور وزیر در خصوص امور بانوان