سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



فتو آی تی/ لوکال موتورز و ارائه ماشین جدیدی که با پرینت سه بعدی ساخته شده


فتو آی تی/ لوکال موتورز و ارائه ماشین جدیدی که با پرینت سه بعدی ساخته شده

دیجیاتو/ کمپانی خودروسازی Local Motors، مدت هاست در زمینه طراحی و توسعه خودرو و قطعات آن با فناوری چاپ سه بعدی تحقیق می کند. این شرکت آمریکایی در نمایشگاه دیترویت سال گذشته در غرفه خود یک ماشین را با چاپ سه بعدی ساخت و توانایی های خود را به همگان نمایش داد.

اما اکنون در این زمینه پیشرفت های بیشتری داشته و ماشین های جدید با طراحی های ظریف تر و کاربردی تر تولید نموده. نخستین ماشین تولید شده با فناوری مذکور، واقعا شگفت آور بود اما یک نسخه کاملا آزمایشی به شمار می رفت و نمی شد انتظار چندانی از آن داشت. ماشین مذکور با الهام از خودروی برقی Twizzy رنو ساخته شده بود و نمی توانست بیشتر از 65 کیلومتر حرکت کند. اما از آنجا که فقط یک نسخه آزمایشی به شمار می رفت، جای تحسین بسیاری داشت. محصول مورد بحث Strati نام دارد و از ماشین الکتریکی Twizzy کمی سنگین تر است اما این توانایی را دارد تا با حضورش آینده روشنی را در حوزه طراحی و تولید اتومبیل رقم بزند.

در ادامه با ما همراه باشید.

اکنون این کمپانی محصول جدیدی به نام LM3D Swim را معرفی کرده که توسط یکی از اعضای طراحی لوکال موتورز به نام «کوین لو» طراحی گردیده. حدود 75 درصد از این دستگاه که شامل بدنه و شاسی هستند، به صورت سه بعدی چاپ شده اند. جالب اینکه، همه مراحل چاپ آن از زمان ترسیم نسخه های ابتدایی طرح تا توسعه و چاپ فقط دو ماه طول کشیده.

در طراحی ظاهری Swim نکات بیشتری لحاظ شده و از جمله می توان به شیشه های بیشتر یا تزئینات داخلی کابین اشاره کرد. از نظر ظاهری، کانسپت جدید لوکال موتورز را می توان به «مایرز منکس» یا ماشین های دُن باگی دهه 70 میلادی (رینگ و لاستیک های بزرگ که مخصوصا برای حرکت در جاده های خاکی، مسیرهای شنی و کویری طراحی شده اند) تشبیه کرد.

با اینکه بدنه Swim تا جای ممکن صیقلی شده اما همچنان رزولوشن پایینی دارد و در برخی قسمت ها می توان اشکالات چاپ سه بعدی در اندازه های بسیار بزرگ را در آن دید. به طور مثال، در قسمت های خمیده بدنه این مساله قابل مشاهده خواهد بود. اما شکی نیست در آینده نه چندان دور این عیب و ایرادها به تاریخ می پیوندند و مساله کیفیت پایین این نوع چاپ ها نیز از میان خواهد رفت.

توسعه و فراگیر شدن این روش برای ساخت اتومبیل، بسیار هیجان انگیز و جالب به نظر می رسد. مثلا تصور کنید خودتان بدنه ماشین دلخواهتان را طراحی کنید و سفارش بدهید سه بعدی برایتان چاپ کنند. آن وقت خیابان ها از انواع ماشین های رنگی و متنوع پر خواهند شد.

لینک دانلود ویدئو


ویدیو مرتبط :
ماشین سه بعدی لوکال موتورز