مرگ 94 معتاد در کرمانشاه


دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کرمانشاه گفت: متاسفانه از ابتدای سال جاری تاکنون 94 نفر بر اثر اعتیاد فوت شده‌اند که از این تعداد 13 نفر آنان زن بوده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کرمانشاه، علی شمشیری در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اظهار کرد: این آمار نشان از زنگ خطر جدی در این زمینه دارد، بنابراین لازم است که نسبت به تامین مکان برای زنان معتاد خیابانی از سوی دستگاه‌های اجرایی ذیربط توجه بیشتری داشته باشیم.

وی، تجهیز سرپناه‌های شبانه را در فصل سرما مهم دانست و بیان کرد: برای پاکسازی چهره شهر از حیث معتادان بی‌سرپناه و خیابانی که به دلیل وضعیت اسفناکشان از خانواده و جامعه رانده شده‌اند، این موضوع نیازمند حمایت و احساس مسئولیت تمامی دستگاه‌های عضو شورا است، لذا توقع داریم با ارائه راه کاری درست این قشر آسیب دیده و آسیب رسان تعیین تکلیف شوند.

شمشیری با اشاره به اقدامات و فعالیت‌های مبارزاتی و اطلاعاتی در امر شناسایی و انهدام باندهای قاچاق مواد مخدر خصوصاً تعامل و همکاری خوب دستگاه‌های مقابله کننده با پلیس مبارزه با مواد مخدر در طول سال جاری و حمایت همه جانبه دستگاه قضایی، خواستار تداوم و استمرار این همکاری‌ها جهت ایجاد امنیت پایدار در سطح استان شد.

وی با استناد به آمار ارائه شده از سوی مسئولین در خصوص دستگیری سه میلیون و 500 هزار نفر قاچاقچی مواد مخدر در 11 سال گذشته در کل کشور گفت: این آمار بسیار بالا خود حکایت از این دارد که صرف مقابله ما نمی‌توانیم بر این مشکل تسلط پیدا کنیم. با وجود تمام اقدامات و فعالیت‌های شبانه روزی دستگاه‌های مقابله کننده باز هم شاهد حضور فعال و عرضه مواد مخدر توسط این باندها هستیم، بنابراین به موازات اقدامات مقابله‌ای ضروری است که برای مهار کردن این فعالیت‌ها، برنامه‌های خود را در حوزه فرهنگی و پیشگیری تقویت کنیم و با ارائه برنامه‌های کار ساز فرهنگی و آگاه سازی جامعه و همراه کردن آنان با خود از نفوذ قاچاقچیان و توزیع کنندگان مواد مخدر به درون جامعه جلوگیری کنیم.

شمشیری با اشاره به محدودیت‌های اعتباری خواستار همراهی مسئولین دولتی با بخش خصوصی جهت ارائه راهکارهای علمی در مهار اعتیاد و کاهش جرایم ناشی از آن شد.

یوسف شاه حسینی، سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه نیز گفت: باید اساسی‌تر به مقوله مبارزه با مواد مخدر در استان پرداخته شود و در این زمینه دستگاه‌های ذیربط باید راهکارهای دقیق و اجرایی داشته باشند. در جهت مبارزه با مواد مخدر نگاه علمی موجب کسب نتایج بهتر و دقیق‌تر می‌شود، بنابراین این نوع نگاه باید مورد توجه قرار گیرد.

وی اظهار کرد: مردم استان از لحاظ شایستگی‌های فرهنگی و ایثارگری‌های درخشان دارای دستاوردهای ارزشمندی هستند، لذا برای این مردم باید بیشتر اهتمام داشت و تلاش‌ خود را جهت حل مشکلات و مسائل بکار گیریم.

شاه حسینی، توجه مدیران به ارائه راهکارهای علمی و پیشنهادات اجرایی و اثربخش جهت مبارزه قاطع تر با مواد مخدر و اعتیاد را مورد تاکید قرار داد و گفت: ضروری است با یک رویکرد جدیدتر و اساسی‌تر برای مبارزه با مواد مخدر گام برداریم و با ارائه راهکارهای علمی و عملی به نتایج بهتری دست پیدا کنیم.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
شوخی مرگ آور یک معتاد با مردم!!!