شناسایی 22 هزار بی‌سواد و کم‌سواد در لرستان


معاون سوادآموزی آموزش و پرورش لرستان با اشاره به شناسایی 22 هزار بی‌سواد و کم‌سواد در استان گفت: 22 مرکز یادگیری محلی در استان راه‎اندازی می‎شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه لرستان، «علی اشرف حیدری» در جمع خبرنگاران با بیان این‌که از ابتدای سال تاکنون 4000 نفر از اولیای بی‎سواد و کم‎سواد تحت پوشش سوادآموزی قرار گرفتند، اظهار کرد: هم‌چنین اطلاعات اسمی 700 هزار نفر از پسران و دخترانی که از سال 53 تا 78 مدرک پنجم ابتدایی گرفتند در راستای تکمیل بانک اطلاعاتی و سامانه سوادآموزی شناسایی شدند.

وی با اشاره به این‌که در راستای تعمیق سواد و کمک به مادام‎العمر شدن سواد در هفته سوادآموزی 24 مرکز یادگیری محلی را با پشتوانه مصوب هیئت دولت وزیران راه‎اندازی می‎کنیم، افزود: در این مرکز یادگیری محلی علاوه بر آموزش سواد، مهارت‎های زندگی، حقوق شهروندی و آموزه‎های دینی و مذهبی را با استفاده از کارشناسان و اساتید مجرب این خدمات را ارائه می‌دهیم.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش لرستان خاطرنشان کرد: خوشبختانه شتاب‎بخشی به سوادآموزی در لرستان بیشتر شده و جزو 4 استان برتر هستیم.

حیدری ادامه داد: وزارت سطحی را در حوزه سوادآموزی برای لرستان مشخص کرده که سهم لرستان برای دوره تحکیم 2000 نفر، برای انتقال 9000 نفر و برای سوادآموزی 12 هزار تعیین شده که دوره‎های تحکیم و انتقال 100 درصد انجام شده و دوره سوادآموزی 11 هزار نفر جذب شدند و در حال آموزش هستند.

وی خاطرنشان کرد: برای نخستین بار در استان آموزش اتباع خارجی(افغانستانی و عراقی) آغاز کردیم که البته با همکاری استانداری 22 نفر از اتباع خارجی تحت آموزش قرار گرفتند.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش لرستان گفت: در راستای تعمیق سواد و جلوگیری از رجعت به بی‎سوادی، حلقه‎های کتابخانه‎ای را برای افرادی که قبلاً در سوادآموزی باسواد شدند و دیگر ادامه تحصیل نمی‎دهند راه‎اندازی کردیم که البته در این راستا 5000 نفر شناسایی کردیم تا در قالب گروه‎های 10 نفره قرار گیرند و سرگروه آن‌ها نیز تعیین شد تا از طریق اداره پست کتاب‎هایی را برای آنان ارسال کنیم.

وی با تأکید بر این‌که امسال 22 هزار بی‎سواد و کم‎سواد در استان شناسایی و تحت پوشش قرار دادیم، تصریح کرد: هم‌چنین تاکنون قریب به 2000 نفر از سوادآموزان با مشارکت دستگاه‎های اجرایی استان شناسایی و تحت پوشش قرار گرفتند.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
بی سواد و با سواد-need for sperm