فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



چگونه در ثواب پیاده‌روی اربعین شریک شویم


به گزارش خبرنگار آیین و اندیشه خبرگزاری فارس، زمان زیادی به بزرگترین تجمع صلح‌آمیز جهان باقی نمانده است، تجمعی که در آن شعار «لبیک یا حسین» طنین‌انداز می‌شود و میلیون‌ها انسان عاشق از سراسر کره خاکی خود را به کربلای معلی می‌رسانند تا بار دیگر با مولا و مقتدای خویش بیعتی دوباره ببندد. آمده‌اند بگویند اگر در عاشورای سال شصت و یک هجری در کربلا حضور نداشتند اینک آمده‌اند تا به ندای «هل من ناصر ینصرنی» امامشان پاسخ گفته و راه عزتمند ایشان را ادامه دهند.

طبق برخی آمار که جمعیت شرکت‌کننده در اربعین را بالای 20 میلیون نفر اعلام کرده‌اند،‌ هستند افرادی که توفیق حضور در این مراسم معنوی را نمی‌یابند و چه بسا دوست دارند در ثواب زیارت اربعین شریک باشند، زیارتی که به فرموده امام صادق(ع) اثرات شگرف دارد: کسى که با پای پیاده به زیارت امام حسین(ع) برود، خداوند به هر قدمى که بر مى‏‌دارد یک حسنه برایش نوشته و یک گناه از او محو مى‏‌فرماید و یک درجه مرتبه‏‌اش را بالا مى‏‌برد، وقتى به زیارت رفت، حق‌تعالى دو فرشته را موکل او مى‏‌فرماید که آنچه خیر از دهان او خارج می‌شود را نوشته و آنچه را شر و بد است ننویسند و وقتى برگشت با او وداع کرده و به او مى‏‌گویند: اى ولى خدا! گناهانت آمرزیده شد و تو از افراد حزب خدا و حزب رسول او و حزب اهل‌بیت رسولش هستی، به خدا قسم! هرگز تو آتش را به چشم نخواهی دید و آتش نیز هرگز تو را نخواهد دید و تو را طعمه خود نخواهد کرد.(کامل الزیارات ص134)

بر این اساس، یکی از راه‌های شریک شدن در ثواب پیاده‌روی اربعین می‌تواند پذیرایی از زوار اباعبدالله الحسین(ع) باشد، آن هم از راه دور! نذورات ایرانیان که طی چند سال گذشته راهی کربلای معلا شده است، این بار نیز راهی مسیر نجف تا کربلا می‌شود تا نیروی مضاعفی شود برای پیمودن این راه توسط زوار حرم یار.

 

 

به همین منظور سامانه جذب نذورات اربعین تحت نظارت ستاد بازسازی عتبات عالیات به عنوان متولی جذب مشارکت‌های مردمی اربعین با ایجاد پایگاه اینترنتی www.nazr.net در فضای مجازی و نیز پایگاه‌های مختلف جمع‌آوری نذورات اربعین در سراسر کشور راه‌اندازی شده است تا در کنار برادران عراقی با برپایی موکب‌ها در این امر خداپسندانه شریک شوند.

 

 

علاقه‌مندان بعد از ورود به سامانه جذب مشارکت‌های مردمی با سه گزینه اصلی روبرو خواهند شد که شامل نذورات نقدی، نذورات کالایی و بخش خادمین است،‌ در بخش نذورات نقدی هموطنان می‌توانند رقم میزان نذری که داشته‌اند را وارد کرده و حتی مصرف این کمک نقدی را هم تعیین کنند.

در بخش نذورات کالایی هم از میان کالاهای معرفی شده که بر اساس نیاز مسیر پیاده‌روی اربعین مشخص شده است، مواردی را انتخاب کرده و هزینه آن را از طریق درگاه پرداخت اینترنتی بپردازند، البته هیچ محدودیتی در انتخاب کالاها وجود ندارد، ولو اینکه خیرین خواستار نذر کردن یک عدد آب معدنی برای کمک به مسیر پیاده‌روی باشند.

 

 

در بخش خادمین نیز هر فردی که توانایی یا تخصص خاصی برای کمک در برگزاری مراسم اربعین را دارا است، می‌تواند آمادگی خود را اعلام کند، پس از ثبت نام خادمین، پیامکی از طریق سامانه به آن‌ها ارسال می‌شود که ظرف سه روز آینده در صورت لزوم با آن‌ها تماس گرفته می‌شود. به عنوان مثال فردی که گرافیست کار است و قابلیت طراحی و تنظیم تابلوهای تبلیغاتی مراسم اربعین را دارد و یا فردی که آشپز متبحر یا پزشک حاذقی است، می‌تواند از این طریق اعلام همکاری کند.

 انتهای پیام/ک


ویدیو مرتبط :
اربعین - ثواب پیاده روی روز اربعین از زبان مرحوم کافی