سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



بازتاب قسمتی از اظهارات روحانی در رسانه های عراق


بازتاب قسمتی از اظهارات روحانی در رسانه های عراق ایرنا/ اعلام رئیس جمهوری کشورمان مبنی بر این که «اگر ایران نبود الان بغداد و دمشق به دست گروه تروریستی داعش افتاده بود»، روز یکشنبه مورد توجه رسانه های عراقی قرار گرفت.

شبکه های تلویزیونی عراق در بخش های خبری مختلف و به صورت زیرنویس، این سخنان حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان را بدون هیچ گونه دخل و تصرفی بازتاب دادند.در سطح سایت های خبری و خبرگزاری های متعدد عراق نیز این اظهارات روحانی مورد توجه قرار گرفته است.
برخی از این رسانه این خبر را بدون دخل و تصرفی در واژگان و سیاق خبر بازتاب داده، اما برخی رسانه ها نیز با مقداری دستکاری، خبر را متفاوت از سایت های دیگر منتشر کردند.

خبرگزاری 'المعلومه' که از سایت های خبری معتبر عراقی است به نقل از روحانی آورده است: اگر ایران نبود الان به جای یک گروه تروریستی، جهان در برابر یک کشور تروریستی به نام داعش قرار داشت.این خبرگزاری به نقل از رئیس جمهوری کشورمان آورده است که وقتی تروریست ها در صدد تصرف بغداد و دمشق بودند، ایران تنها کشوری بود که به ندای مظلومیت آنها پاسخ مثبت داد.روحانی آن گونه که المعلومه به نقل از وی آورده گفته است: کسانی که قدر تلاش های ایران را نمی شناسند اکنون به وضوح می بینند که ایران هم در سخن و در عمل پرچمدار مبارزه با تروریسم و افراط گرایی است.

این خبر در سایر سایت ها خبری عراقی به نقل از حسن روحانی این گونه منتشر شده است: اگر جمهوری اسلامی ایران نبود بغداد و دمشق به تصرف داعش درآمده بود.
روحانی همچنین گفته است که جمهوری اسلامی ایران پرچمدار مبارزه با تروریسم در منطقه و خواهان پاکسازی منطقه از سلاح های کشتار جمعی است.
یکی از سایت های خبری به نام 'موجز العراق' با نادیده گرفتن این حقیقت که روحانی به آن اشاره کرده و همواره مسئولان بلند پایه عراق نیز بر آن تاکید کرده اند، مدعی شده که رئیس جمهور ایران با این سخنان، در امور داخلی کشورهای منطقه دخالت کرده است !
این درحالی است که همواره مسئولان عالی رتبه و رهبران سیاسی از طیف های مختلف عراق اذعان داشته اند که اگر ایران نبود، گروه تروریستی داعش در 2014 بغداد را به تصرف خود در آورده بود.



با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: ایرنا


ویدیو مرتبط :
بازتاب گسترده اظهارات وزیر ورزش درمورد کی روش در پرتغال