لوایح چهارگانه زیست محیطی را قبل از پایان دوره جاری مجلس به تصویب برسانند


معاون رییس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه جرایم محیط زیستی به عنوان چهارمین جرم در کشور وجود دارد، از تلاش این سازمان برای افزایش عرصه‌های حفاظتی کشور از 11 درصد به 16 درصد خبر داد و افزود: از قوه‌ مقننه تقاضا داریم لوایح چهارگانه زیست محیطی را قبل از پایان دوره جاری مجلس به تصویب برسانند.

به گزارش سرویس «محیط زیست» ایسنا، معصومه ابتکار روز دوشنبه 25 آبان، در جمع قضات و نمایندگان قضایی استان فارس در شیراز گفت: جرایم زیست محیطی یکی از نمونه‌های اصلی جرم در کشور است که با همکاری دستگاه قضایی در سال‌های اخیر تا حدود زیادی کنترل شده؛ اما همچنان به عنوان چهارمین جرم در کشور وجود دارد.

وی با بیان اینکه در عرصه‌های جهانی نیز جرایم زیست محیطی بعد از قاچاق انسان، قاچاق اسلحه و قاچاق اشیاء قیمتی، چهارمین نمونه از جرایم محسوب می‌شود، افزود: قاچاق پرندگان شکاری و چوب، ایجاد کوره‌های تولید زغال و برداشت غیرقانونی از جنگل‌ها مهمترین جرایم زیست محیطی در کشور است که لازم است قوه قضاییه در این زمینه با تدابیر و همکاری بیشتر زمینه کنترل این جرایم را فراهم کند.

معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه آزادسازی اراضی متصرفه از ید متصرفان یکی دیگر از مواردی است که در سال‌های اخیر به شدت پیگیری شده، اظهار کرد: سازمان حفاظت محیط زیست در استان‌های مازندران، تهران و هرمزگان نمونه‌های قابل توجهی از زمین‌خواری و دریاخواری را مهار کرده‌ است.

به گفته ابتکار، سازمان حفاظت محیط زیست بعد از فرمایش رهبر معظم انقلاب در اسفند ماه سال 93، در حوزه جرم‌انگاری به یکی از سازمان‌های مقتدر که تعامل مناسبی با دستگاه قضایی برای کاهش جرایم دارد، تبدیل شده و نگاه مترقیانه و دین‌مدارانه رهبر معظم انقلاب راهگشای بسیاری از مسایل و مشکلات ما در عرصه محیط زیست است.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان حفاظت محیط زیست (پام)، رییس سازمان حفاظت محیط زیست در پایان تاکید کرد: از قوه‌ مقننه تقاضا داریم لوایح چهارگانه زیست محیطی شامل لایحه هوای پاک، خاک سالم، حفاظت از تالاب‌ها و ارزیابی‌های زیست محیطی را قبل از پایان دوره جاری مجلس به تصویب برسانند.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
تصویب اعتبارنامه در دوره نهم مجلس شورای اسلامی