علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



ابتکار: نقش تالاب ها در اقتصاد مقاومتی باید جدی گرفته شود


به گزارش ایرنا معصومه ابتکار شنبه شب در نشستی با استاندار و مدیران و مسئولان دستگاههای اجرایی سیستان و بلوچستان در زاهدان اظهار داشت: یکی از حوزه های اقتصاد مقاومتی توجه به ظرفیت های درونی و مقابله با آسیب هاست که در این زمینه آسیب های طبیعی را باید جدی گرفت و برای حل مشکلات آن نیز تلاش کرد.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه کاربرد تالاب 40 برابر زمین کشاورزی برآورد شده است، تالاب ها نقش موثرتری در اشتغال و اقتصاد دارند.
وی با اشاره به نقش تالاب هامون در شرایط آب و هوایی و معیشت مردم منطقه سیستان افزود: این تالاب نه تنها به عنوان یک تعادلگر دمایی هوای منطقه را خنک می کرده بلکه فعالیت های اقتصادی زیادی را نیز در برداشته و عامل تحرک اقتصادی مردم منطقه بوده است.
معاون رئیس جمهوری تصریح کرد: نمی توان تنها با در نظر گرفتن آبگیری دریاچه هامون، بخش های کشاورزی را فراموش کرد بلکه باید به گونه ای عمل کرد که با برنامه ریزی صحیح هر دو بخش از نعمت آب بهره مند شوند.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست خاطرنشان کرد: کشاورزی با تکیه بر روش های نوین آبیاری و تغییر الگوی کشت در منطقه سیستان می تواند سبب ارتقا درآمد و استفاده بهینه از منابع آبی شود.
وی با اشاره به توسعه مراودات بین کشورهای همسایه به منظور بهبود شرایط محیط زیستی افزود: باید در مذاکرات با کشور افغانستان بیشتر به موضوع احیاء دوجانبه تالاب هامون تاکید کرد زیرا مضرات خشکی هامون به این کشور نیز آسیب وارد می کند.
ابتکار ادامه داد: علاوه بر این، تالاب هامون ظرفیت بسیار مناسبی برای گردشگری دارد که در صورت احیا می توان از آن به بهترین شکل استفاده کرد.
معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر احیا دریاچه هامون جازموریان گفت: گرچه قسمت اعظم این دریاچه در استان کرمان قرار گرفته است اما مخاطرات آن متوجه سیستان و بلوچستان نیز می شود و احیا آن باید در دستور کار قرار گیرد.
ابتکار تصریح کرد: به منظور حل مشکل دریاچه هامون جازموریان باید کارگروهی ملی متشکل از مسئولان سیستان و بلوچستان و کرمان تشکیل شود.
مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان نیز در این دیدار با اشاره به آب ورودی به منطقه سیستان و دریاچه هامون اظهار داشت: هم اینک برای آبگیری دریاچه هامون 30 نقطه از نوار مرزی تالاب بازگشایی شده که لازم است از همکاری های مرزبانی تقدیر شود.
سعید محمودی ادامه داد: هامون پوزک در سالجاری نسبت به سالهای قبل ورود آب کمتری داشته و بیشتر آب از ورودی هیرمند و فراه بوده است.
وی بیان کرد: انجام پروژه های مشترک با کشور پاکستان در خلیج گواتر نیز در دستور کار این سازمان قرار دارد.
معصومه ابتکار معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست روز شنبه به همراه رئیس برنامه انسان و کره مسکون یونسکو در پاریس و مدیر دفتر منطقه ای یونسکو در تهران به منظور شرکت در آیین اهدای لوح ثبت زیستکره هامون به زابل سفر کرده است.
معاون رئیس جمهور سپس با حضور در منطقه کوه خواجه و بازدید از شهر سوخته عازم زاهدان شد و در آئین آغاز بکار جشنواره فیلم سبز شرکت کرد.
7311 / 6081

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
ابتکار یک مرد گیلانی در مسیر اقتصاد مقاومتی