آشپزی و تغذیه


2 دقیقه پیش

غذای ملل/ ریتا ؛ سالاد خاص هندی

دیکاوو/ سالاد ریتا هندی یک سالاد بسیار خوشمزه می باشد. شما می توانید از این سالاد در مهمانی هایتان استفاده کنید. این سالاد طرز تهیه آسانی نیز دارد و شما می توانید به راحتی ...
2 دقیقه پیش

برپایی جشنواره پخت غذاهای محلی به مناسبت هفته میراث فرهنگی درپاوه

مهر/ مسئول اداره میراث فرهنگی شهرستان پاوه از برپایی جشنواره پخت غذاهای محلی به مناسبت هفته میراث فرهنگی در شهر باینگان خبر داد.هادی شریفی اظهار داشت: ۲۸ اردیبهشت تا سوم ...



زیبایی و هوشیاری، طالبی و رزماری


در این بسته ی تغذیه ای مروری داریم بر خواص طالبی، هندوانه، آب کلم، چای نعنا و رزماری و تغذیه ی مناسب برای بیماری لوپوس، استحکام استخوان ها، عضله سازی و ...

بخش تغذیه و آشپزی تبیان

تغذیه

بالاخره همراه غذا آب بخوریم یا نخوریم؟!  
بعضی ها ادعا می کنند نوشیدن مایعات همراه غذا به ضرر گوارش است. بعضی دیگر هم می گویند نوشیدن مایعات همراه غذا می تواند سبب انباشته شدن سموم شده و منجر به مشکلات متعددی برای سلامتی شود. اما آیا واقعاً نوشیدن یک لیوان آب همراه با غذا تأثیرات منفی دارد؟

توصیه های غذایی برای کنترل بیماری لوپوس  
18 اردیبهشت روز جهانی بیماری های خاص و صعب العلاج است که بیماری هایی از جمله تالاسمی، هموفیلی، ام اس، دیالیز و پیوند اعضاء، سرطان ها، نقص ایمنی مادرزادی، هپاتیت B و C، بیماری های روانی، اعتیاد، بیماری های روماتیسمی از جمله لوپوس و آرتریت روماتوئید و کیستیک فیبروزیس را شامل می شود.

هندوانه موجب کاهش کلسترول می شود 
هندوانه به کاهش ساخت کلسترول و کاهش وزن کمک می کند؛ در نتیجه برای داشتن قلبی سالم بسیار مفید است.

هفت خوردنی که بهتر از قهوه بیدارتان می کند!
روزهایی وجود دارند که مدام خمیازه می کشید، حتی با وجود یک شب خواب و استراحت کافی. اما قهوه هم شاید نتواند مشکلتان را حل کند و شاید شرایط را بدتر هم بکند! مخصوصا اگر مجبور شوید همراه این قهوه ها شیرین کننده های مصنوعی زیادی هم مصرف کنید. البته برای مدت کوتاهی احساس انرژی خواهید کرد ولی فقط برای مدت کوتاهی؛ و تدریجا اثرش از بین می رود.

گیاهان عضله ساز کدامند؟ 
مصرف زیاد گوشت تنها راه رشد حجم عضلات نیست و روش های متعدد دیگری برای جذب مواد مغذی لازم برای افزایش عضلات به شیوه ای سالم و با استفاده از گیاهان وجود دارد. اگر به دنبال گیاهانی برای عضله سازی هستید می توانید از سبزیجات اشاره شده در این مطلب استفاده کنید.

با طب سنتی زیباتر شوید  
یکی از مقوله های مهم زیبایی ظاهری، سلامت پوست، مو و دندان هاست. در این مطلب به توصیه های طب سنتی برای رفع تیرگی پوست، جوش ها، زردی دندان ها و شوره ی سر می پردازیم؛ با ما همراه باشید...

با این ترفندها، بیشتر آب بنوشید 
همه ما اهمیت نوشیدن آب فراوان را به خوبی می دانیم اما گاهی نوشیدن آب خالی برایمان سخت است. ما در اینجا چند ترفند به شما ارائه می دهیم تا بتوانید هر روز آب کافی بنوشید.

از قلم تا سبزیجات برای استحکام استخوان ها 
اسکلت بدن ما مانند داربست های فلزی پشتیبان ترکیبات فیزیکی ما است. بنابراین لازم است که برای حفظ تعادل بدنی و طول عمرمان توجه ویژه ای به این چارچوب استخوانی بدهیم. لازمه ی این کار جذب کافی کلسیم و تحرکات فیزیکی است تا استحکام آن حفظ شود.

مروری بر 5 خاصیت طالبی  
فصل بهار و تابستان میوه ها بسیار خوش رنگ و خوش مزه هستند و رنگین کمان زیبایی را به وجود می آورند. یکی از میوه های پرخاصیت و خوشمزه ی این روزها طالبی است. در این مطلب مروری داریم بر خواص آن. با ما همراه باشید.

تقویت حافظه با چای نعنا و رزماری 
نتایج پژوهشی که در British Psychological Society به چاپ رسیده است نشان می دهد که چای نعنا و رزماری برای بهبود حافظه مفید است.

خواب آورهای گیاهی  
راه های زیادی برای غلبه بر بیخوابی و بدخوابی وجود دارد که یکی از بهترین آن ها استفاده از مکمل های گیاهی یا حتی مصرف خود آن گیاه می باشد. این گیاهان معطر می توانند بعد از یک روز سخت کاری، به آرامش و استراحت شما کمک کنند.

نقش طب سنتی در ترک اعتیاد  
به گفته ی متخصصان طب گیاهی و سنتی می توان با استفاده از گیاهان و مواد خوراکی به پیشگیری و درمان اعتیاد کمک کرد.


ویدیو مرتبط :
شامپو رزماری پرژک