رضازاده برای حل مشکل سهراب دست به کار شد


نامه رضازاده به فدراسیون جهانی برای حل مشکل سهراب مرادیبه گزارش مشرق، حسین رضازاده از ارسال نامه‌ای به فدراسیون جهانی وزنه‌برداری خبر داد و گفت: با هماهنگی وزارت ورزش نامه‌ای به فدراسیون جهانی نوشتم و آن‌را برای تاماش آیان ارسال کردم و رونوشت آن را برای وزیر و علی مرادی نیز فرستادم. در نامه آورده‌ام که من، حسین رضازاده زمانی که رییس فدراسیون بودم، به هیچ عنوان در جریان بازنشستگی سهراب مرادی نبودم و خود او هم هیچ نامه‌ای مبنی بر بازنشستگی را امضا نکرده است بنابراین به این وزنه بردار که مسابقه‌های جهانی را از دست داده، کمک شود تا بتواند به هر صورت ممکن به المپیک 2016 برسد.

رضازاده در پاسخ به این پرسش که چقدر امکان دارد مشکل سهراب مرادی برای حضور در المپیک ریو حل شود، تصریح کرد: الان هم دیر نشده، باید فدراسیون بخواهد و از وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک استفاده کند. من هم هستم تا رایزنی کنیم و سه ماه محرومیت او (فروردین، اردیبهشت و خردادماه 95) بخشیده شود. در این صورت او می‌تواند با حضور در مسابقه‌های قهرمانی آسیایی ازبکستان و گرندپری روسیه، جواز حضور در المپیک را به دست آورد.

وی افزود: باید دیپلماسی ورزشی ورود پیدا کند و از فدراسیون جهانی خواسته شود که سه ماه محرومیت سهراب مرادی را ببخشند زیرا حق این جوان این است که حداقل یک مدال بگیرد. او باید در المپیک لندن هم مدال می‌گرفت اما نشد.

رییس پیشین فدراسیون وزنه‌برداری در پاسخ به این پرسش مجدد مبنی بر اینکه آیا به هیچ عنوان در جریان نامه ارسالی مبنی بر بازنشسته بودن سهراب مرادی نبوده است، گفت: زمانی که آن‌ها اعلام کردند نامه ارسال شده، مربوط می‌شود به اواخر بهمن ماه که من آن زمان در فدراسیون نبودم. از طرفی من خودم وزنه‌بردار بوده‌ام و سختی‌های این رشته را دیده‌ام و می‌دانم که یک وزنه‌بردار با چه مشقتی تمرین می‌کند تا مدال بگیرد. بنابراین چرا باید چنین کاری انجام داده باشم.

به گزارش مشرق،‌ پس از طرح مشکل بازنشستگی سهراب مرادی و با روی کار آمدن علی مرادی فدراسیون وزنه‌برداری اعلام کرد که پس از ملاقات علی مرادی و تاماش آیان مشکل سهراب مرادی حل شده و او می‌تواند در مسابقات جهانی آمریکا رقابت کند، این درحالی است که اکنون مشخص شده نه تنها مشکل سهراب مرادی حل نشده، بلکه به مدت 6 ماه محرومیت ناشی از اعلام بازنشستگی این وزنه‌بردار نیز سه ماه دیگر افزوده شده تا عملا او هر فرصتی را برای حضور در المپیک از دست بدهد.


ویدیو مرتبط :
حل کردن مشکل چسبیدن دست و پای آدمک به بدن در Flash