ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



اعزام نفرات برتر جام تختی به مسابقات قهرمانی آسیا و جام جهانی


به گزارش خبرگزاری فارس، بر اساس بند 15 فرایند انتخابی تیم های ملی کشتی مبنای انتخاب کشتی‌گیران برای حضور در رقابت‌های جام جهانی کشتی آزاد و فرنگی بزرگسالان در سال 2016، در اوزانی که در رقابت‌های انتخابی مرحله نهایی تیم ملی آنها برگزار شده است، نتایج حاصل از رقابت‌های انتخابی تیم ملی و در سایر اوزان، بر مبنای نتایج حاصل از جام بین‌المللی تختی (رقابت‌های مرحله اول انتخابی تیم ملی در اوزان المپیکی و مرحله نهایی در اوزان غیرالمپیکی) خواهد بود.

بر اساس بند 16 نیز مبنای انتخاب کشتی‌گیران برای حضوردر رقابت‌های آسیایی کشتی آزاد و فرنگی 2016 تایلند، در رده سنی بزرگسالان، نتایج و عملکرد حاصل از رقابت‌های جام بین‌المللی تختی خواهد بود.

همچنین بر اساس بند 20 فرایند، مبنای انتخاب و حضور کشتی‌گیران در رقابت‌های گزینشی المپیک 2016 در کشتی آزاد و فرنگی بزرگسالان (برای اوزانی که در جهانی 2015 موفق به کسب سهمیه نشده‌اند)، کشتی‌گیران شرکت کننده در مرحله اول انتخابی تیم ملی (جام تختی) بدون لحاظ نتایج حاصل از رقابت آنها در مسابقات مذکور، بنا به تشخیص کادر فنی، تایید مدیران تیم‌های ملی ذیربط و پذیرش شوراهای فنی تیم‌های ملی کشتی خواهد بود.

علیرضا رضایی، سخنگوی فدراسیون کشتی در این باره به فارس گفت: خوشبختانه مسابقات قهرمانی کشور در سطح بالایی برگزار شد و شاهد رقابت‌های جذابی بودیم که در سال‌های اخیر بی‌سابقه بوده است و باعث ایجاد انگیزه در کشتی‌گیران شد.

وی ادامه داد: نفرات برتر این مسابقات مجوز حضور در جام تختی به عنوان مرحله اول انتخابی تیم ملی را دریافت خواهند کرد و نفرات برتر جام تختی نیز به عضویت تیم ملی برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا و جام جهانی درخواهند آمد.

به گزارش فارس، رقابت‌های کشتی آزاد و فرنگی جام تختی روزهای 24 و 25 دی‌ماه به میزبانی تهران برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/م


ویدیو مرتبط :
اهداء جام قهرمانی جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل - قسمت اول