سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



«برجام» نظر رهبر ایران درباره آمریکا را تغییر نداد/رویکردمان در قبال تهران، عدم اعتماد و راستی‌آزمایی است


به گزارش گروه مانیتورینگ بین‌الملل خبرگزاری فارس، کمیته نیروهای مسلح آمریکا امشب نشست استماعی با موضوع «تهدیدات جهانی» پیش روی آمریکا داشت.

در این نشست «جیمز کلپر» مدیر اطلاعات ملی آمریکا و «وینسنت استوارت» مدیر آژانس اطلاعات دفاعی این کشور حضور داشتند تا در مورد «تهدیدات جهانی» صحبت کنند. 

کلپر در خصوص تهدیدات سایبری پیش روی آمریکا، گفت که تاکنن ایران، چین و کره شمالی در این زمره گنجانده می‌شده ولی حالا داعش هم علاوه بر نیروگیری از طریق فضایی سایبر، در این فضا به سایت‌های آمریکایی حمله می‌کند.
مدیر آژانس امنیت ملی آمریکا ادعای قدیمی آمریکایی‌ها در خصوص ایران را تکرار کرد و گفت که این کشور «با استفاده از بازوی تررویستی خود در لبنان یعنی حزب‌الله و گروه‌های که به صورت نیابتی از جانب ایران می‌جنگند، در حال تلاش برای بسط نفوذ خود در مطنقه است و هنوز هم بزرگ‌ترین حامی تروریسم دولتی است.»
کلپر یکی از تهدیدات پیش روی آمریکا را، مصرف روزافزودن مواد مخدر در میان مردم آمریکا دانست و هشدار داد که از سال 2010، ورود هروئین از مرزهای جنوبی، 2 برابر شده و تنها در سال 2014، ده‌ها هزار نفر به دلیل استفاده بیش از حد از این ماده افیونی، جان سپرده‌اند.
کلپر در بخشی از این نشست گفت توافق هسته‌ای با ایران، نتوانسته نظر رهبر جمهوری اسلامی ایران نسبت به آمریکا را تغییر دهد و وی همچنان واشنگتن را یک تهدید برای کشورش می‌داند. 

وی با بیان اینکه ایران تاکنون تمام تعهدات خود در برنامه جامع اقدام مشترک را انجام داده، در پاسخ به این سوال که آیا نشانه‌ای مبنی بر حرکت ایران به سمت نقض توافق وجود دارد، گفت: «نه، تاکنون هیچ نشانه‌ای دال بر حرکت ایران به سمت نقض مشاهده نکرده‌ایم.»

کلپر ادامه داد: «رویکرد ما در قبال ایران، عدم اعتماد و راستی‌آزمایی است.»

یکی از سناتورها از وی پرسید که آیا ابزار نظارتی آمریکا برای بررسی عملکرد هسته‌ای ایران، به آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای محدود می‌شود؟ کلپر پاسخ داد: «مطمئناً خیر.»

جیمز کلپر در خصوص پناهجویان سوری هم صحبت کرد و ضمن تأیید نظر یکی از سناتورها، گفت که ابوبکر البغدادی عوامل تروریستی خود را برای عملیات در اروپا، در میان موج پناهجویان به سمت این قاره فرستاده است.

کلپر در خصوص اقدامات موشکی ایران گفت: «ایران از سال 2010 و تصویب قطعنامه شورای امنیت (سازمان ملل)، 40 فروند موشک آزمایش کرده که نیمی از این موشک‌ها در خلال مذاکرات با 1+5 شلیک شده است؛ این چالشی است که باید با‌ آن مقابله کرد.»

این خبر در حال تکمیل است ...

http://fna.ir/NO4NKI


ویدیو مرتبط :
تکرار اتهامات بدعهدی ایران در قبال برجام توسط سفیر آمریکا در سازمان ملل