مذهبی


2 دقیقه پیش

پیشگویی امام صادق (ع) از فتنه های آخرالزمان و راه های مقابله باآن!

به گزارش «شیعه نیوز»، باور و پذیرش این واقعیت ها برای سخت است که قبول کنیم امروز ما در دنیایی زندگی می کنیم که آلودگی های روحی، دامان همه بشریت را فرا گرفته است، حفظ ایمان ...
2 دقیقه پیش

تصویر کعبه در 140 سال پیش

چقدر زیبا ، ساده و بی آلایش با این تصویر چقدر آدمی احساس آرامش میکنه چه برسه به اینکه اونجا حضور داشتی ، ولی امروزه روز . . . . . لعنت خدا بر آل سعود



شیطان در تلگرام!


نقش شبکه‌های اجتماعی بویژه تلگرام به عنوان پرکاربرترین نرم‌افزار پیام‌‌رسان در ترویج عقاید منفی و ضددینی به طور جدی افزایش یافته است.

به گزارش «شیعه نیوز»، بیراه نیست اگر بگوییم برخی کانال‌های آن به مبلغ شیطان تبدیل شده‌ است.  شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها رسانه‌های جدیدی هستند که بر روابط اجتماعی تاثیرگذاشته‌اند. امروز بیشتر صاحبنظران و جامعه‌شناسان بر این باورند که نفوذ و تاثیر شبکه‌های اجتماعی اگر بیش از رسانه‌های رسمی همچون رادیو و تلویزیون نباشد کمتر هم نیست و این در حالی است که  آنچنان که باید نظارت دقیق و جامعی بر محتواهای منتقل شده در این شبکه‌ها وجود ندارد.

سهم تلگرام در آسیب‌های اجتماعی
البته قرار نیست تلگرام یا فیسبوک و اینستاگرام را عاملان اصلی تمام آسیب‌های اجتماعی در جامعه معرفی کنیم اما تحقیق‌های دقیق و تجارب و شواهد نشان می‌دهد سهم این شبکه‌ها در تشدید معضلات اجتماعی و حتی برخی خشونت‌ها و جرائم در حال افزایش است. یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که در شبکه‌های اجتماعی دیده می‌شود و کمتر مورد توجه قرار گرفته است هدفمند بودن محتواهای این شبکه‌ها علیه اعتقادات دینی است.  چندی پیش محسن خوشاره، رئیس اداره امنیت اجتماعی وزارت کشور نسبت به تشدید معضلات اجتماعی با افزایش استفاده از این شبکه‌ها هشدار داد و یادآور شد: نیازمند رویکردهای دقیق کارشناسی برای حل معضلات اجتماعی هستیم.

هجوم تلگرامی به اعتقادات
این در حالی است که حجت‌الاسلام حسین ملانوری، قائم‌مقام معاونت تبلیغ حوزه علمیه نیز از افزایش جدی فعالیت مروجان مکتب آتئیسم در فضای مجازی خبر داد و گفت: این شبکه‌ها و کانال‌ها با داشتن هزاران نفر عضو در تلاشند با دلایل به اصطلاح علمی وجود خداوند را رد کنند. مسعود خسروی، مدرس دانشگاه و جامعه‌شناس با اشاره به اینکه هیچ فردی منکر تاثیرات شبکه‌های اجتماعی بر نوع روابط اجتماعی و ذهنیت مردم نیست، به فارس گفت: متاسفانه فقدان سواد رسانه‌‌ای باعث شده برخی جوانان بیش از حد نسبت به محتواهای این شبکه‌ها اعتماد کنند. خسروی افزود: مساله اینجاست که  اغلب این کانال‌های اجتماعی فقط به بلندگوی تخریب بنیان‌های دینی تبدیل شده است و در هیچ جای آن عدالت در توزیع مطلب درست و نادرست رعایت نمی‌شود تا مخاطب فرصت انتخاب بین بد و خوب را داشته باشد. این کارشناس مسائل اجتماعی ادامه داد: بعد از رنسانس در اروپا حجم عظیمی از تولیدات عقلی و ضد مسیحی درباره دین تولید شد که امروز شاهدیم بخشی از تولیدات و ادبیات به نوعی در حال پمپاژ در فضای رسانه‌های اجتماعی است در حالی که  دین مورد انتقاد فیلسوفان غربی مسیحیت تحریف شده بود که بهشت و جهنم را خرید و فروش می‌کرد اما امروز برخی ناجوانمردانه همین تهمت‌ها را به اسلام نسبت می‌دهند. به گفته وی، در شرایط فعلی حداقل خانواده‌ها باید ذهن نوجوانان را نسبت به محتواهای تولید شده در این شبکه‌ها هوشیار کنند و نسبت به استفاده آنها از شبکه‌های اجتماعی حساس باشند.

 لزوم توجه جدی به 2 راهکار اساسی
در نهایت باید گفت امروز در شبکه‌های اجتماعی و بویژه تلگرام ترویج عقاید منفی و ضددینی افزایش یافته است و برخی کانال‌های تلگرامی به مبلغ شیطان تبدیل شده‌است. در این زمان با 2 رویکرد می‌توان در برابر این هجمه فرهنگی که از خارج از مرزها مدیریت می‌شود، مقابله کرد؛ در گام نخست سطح سواد رسانه‌ای جوانان و نوجوانان در این زمینه را افزایش داد و از سوی دیگر از ظرفیت‌های کارشناسان حوزه تبلیغ دین مانند حوزه علمیه بیشترین استفاده را برد تا نسبت به شبهاتی که هر روزه در این شبکه‌ها ترویج می‌شود پاسخگویی منطقی و توأم با دلیل داشت.

انتهای پیام/ 852

منبع: وطن امروز


ویدیو مرتبط :
آموزش ساخت ربات تلگرام | بات تلگرام | بازاریابی با تلگرام