سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



وزیر علوم: رشد ۱.۱ درصدی بودجه تحقیقات و پژوهش جای شکر دارد


وزیر علوم: رشد ۱.۱ درصدی بودجه تحقیقات و پژوهش جای شکر داردفارس/ وزیر علوم با اشاره به اینکه کل بودجه فصل تحقیقات و پژوهش کشور در سال 94 ، 0.47 درصد از تولید ناخالص ملی بود گفت: این رقم برای سال آینده به 1.1 درصد رسیده که واقعا جای شکرگزاری دارد.

دومین کنفرانس رویکردهای نوین مهندسی پزشکی در حوزه بیماری‌های قلبی و عروقی صبح امروز در دانشگاه بقیه‌الله برگزار شد.

محمد فرهادی وزیر علوم در این همایش گفت: چاره ای نداریم جز کار مشترک تیمی میان رشته‌های مهندسی و پزشکی.

وی با بیان اینکه آزمایشگاه‌های مشترک باید احداث شود گفت: ما باید رشته ای بین‌رشته‌ای را تقویت کنیم که البته در بعضی از رشته ها فنی‌ها جلوتر هستند و در بعضی‌ها پزشکی‌ها به هر ترتیب با تاسیس صندوق‌های حمایت از پژوهش و نوآوری باید در هر استان حمایت شود.

وزیر علوم با اشاره به مهندسان ژنتیک دانشکده پتروشیمی و پلیمر یکی از دانشگاه‌های کشور گفت: دانشجویان در این دانشگاه انواع استنت‌ها را ساخته که باید از آنها حمایت شود.

وی همچنین در حاشیه همایش در جمع خبرنگاران تاکید کرد: یکی از عرصه‌های مهم تحقیقات مهندسی پزشکی است که این رشته‌ها از بیولوژیک و بیوتکنولوژی آغاز شده و تا بایومتریال گسترده هستند.

فرهادی خاطر نشان کرد: اکنون دانشکده‌های مهندسی در ساخت اندام‌ها مانند پروتز، پوست مصنوعی، قلب مصنوعی، استنت، مفصل و دیگر وسایل مورد نیاز رشته پزشکی پیشرفت‌های خوبی داشتند.

وزیر علوم با اشاره به اعتباراتی که دولت برای تحقیقات و پژوهش در نظر گرفته است گفت: اعتبارات خیلی خوب دیده شده اما مهم این است که تحقیقات در جهت رفع نیازها باشد.

وی تاکید کرد: سال گذشته بودجه کل فصل تحقیقات و پژوهش کشور 0.47 درصد از تولید ناخالص ملی بود که در لایحه بودجه پیشنهادی 95 این مقدار به 1.1 درصد رسیده است که واقعا جای شکرگزاری دارد چرا که جهش زیادی صورت گرفته است.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید

منبع: فارس


ویدیو مرتبط :
آشنایی با محمد فرهادی، وزیر جدید علوم و تحقیقات