سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



میکرواینجکشن چیست؟/ میکرواینجکشن چه تفاوتی با روش آی وی اف دارد؟/ درمان ناباروری


میکرواینجکشن چیست؟/ میکرواینجکشن چه تفاوتی با روش آی وی اف دارد؟/ درمان ناباروری

میکرواینجکشن یا ایکسی به معنای تزریق داخل سیتوپلاسمی اسپرم است. در این روش، یک اسپرم زنده از نمونه جمع آوری شده از شوهر انتخاب می شود و به درون یکی از تخمک های همسرش تزریق می گردد. این روش در سال 1992 در بلژیک ابداع شد و پس از آن، مردان نابارور بسیاری توانستند صاحب فرزند شوند. تفاوت این روش با روش آی-وی-اف در تعداد اسپرم های لازم برای تولید جنین است.

در روش آی- وی- اف باید تعداد و کیفیت اسپرم موجود در نمونه انزالی کافی باشد. ولی در روش ایکسی حتی در صورتی که بیمار دارای تعداد بسیار کمی اسپرم زنده در نمونه انزالی، یا بافت بیضه باشد، می توان برای او اقدامات لازم را برای تشکیل جنین انجام داد.

در هر سیکل درمان ایکسی چندین تخمک برداشت می شود که احتمال دارد تمامی این تخمک ها به جنین های خوبی تبدیل شوند. در هر سیکل انتقال جنین، حداکثر 3 جنین به رحم منتقل می شود. در صورتی که سایر جنین ها با کیفیت باشند می توان آنها را منجمد کرد. فایده انجماد این است که اگر در سیکل فعلی حاملگی رخ ندهد، در سیکل های بعدی جنین های منجمد شده مجددا ذوب می شوند و در صورتی که کیفیت خوب خود را حفظ کرده باشند، به رحم منتقل می شوند. در این صورت دیگر نیاز به تکرار مراحل پرهزینه تحریک تخمک گذاری و عمل برداشت تخمک نیست. نتایج حاصل از انتقال جنین های منجمد شده مشابه سیکل های با انتقال جنین تازه است.


چه دستورالعمل هایی را باید قبل ازدرمان با میکرواینجکشن رعایت کنیم؟

1- داروها و آمپول های تجویز شده باید در جای خنک نگه داری شوند، در ضمن از یخ زدگی آنها جلوگیری گردد. اگر امکان دارد داروها بیش از نیم ساعت در مسیر رفت وآمد بیرون از یخچال بمانند، بهتر است ، داروها را در فلاسک یخ بگذارید.


2- به تاریخ هایی که کلینیک برای شما تعیین می کند، بسیار توجه داشته باشید. در صورت تاخیر در مراجعه ، ادامه درمان شما مختل می شود. لطفا به موقع مراجعه کنید.

3- ممکن است در حین درمان و مصرف داروها، کلینیک نیاز به تماس با شما داشته باشد، لطفا در ارائه شماره تلفن و آدرس به مسئول پذیرش دقت کنید. مطمئن باشید که اطلاعات شخصی شما در کلینیک محفوظ خواهد ماند.

4- در هنگام پذیرش برای انجام عمل ایکسی باید حتما کپی برگ اول و دوم شناسنامه را همراه با اصل شناسنامه به همراه داشته باشید.

5- برای راحتی شما، امکان تزریق داروهای تجویز شده، انجام آزمایش های تشخیصی جهت بیماری های اچ آی وی و هپاتیت، آزمایشات هورمونی و آزمایش تعیین حاملگی، در این مرکز فراهم می باشد.

6- زمان تزریق داروها و روش تزریق (زیرجلدی یا عضلانی) بسیار مهم می باشد. لطفا دستورات دارویی را به طور دقیق انجام دهید.

7- زوجین باید در روز 7 یا 8 سیکل قاعدگی جهت انجام سونوگرافی به کلینیک زنان مرکز ناباروری مراجعه کنند.

8- زمانی که تخمکها به مرحله بلوغ می رسند، تزریق هاش سی جی انجام می شود تا تخمک های بالغ رشد نهایی خود را انجام دهند و تخمدان برای برداشت تخمک آماده شود. اگر در هر زمان بعد از تزریق هاش سی جی در قسمتهای زیر شکم احساس درد کردید، فورا با پزشک تماس بگیرید. شاید نیاز باشد که برای عمل شما برنامه ریزی مجدد شود.

9- حفظ آرامش و روحیه خوب در طول درمان کمک زیادی به موفقیت شما می کند، لطفا همیشه خونسردی و آرامش خود را حفظ کنید و به نتیجه درمان امیدوار باشید.


آیا ممکن است دوره درمانی ایکسی لغو شود و به پایان نرسد؟

متاسفانه نه تنها همه سیکل های ایکسی منجر به حاملگی نمی شوند، بلکه ممکن است بعضی از آنها به دلایل زیر لغو شوند:

1- در صورتی که هیچ اسپرمی از نمونه انزالی، تسه و یا پسا به دست نیاید، سیکل درمان ادامه نمی یابد.

2- اگر تخمدان ها به داروهای تحریک تخمک گذاری پاسخ مناسبی ندهند، احتمال دارد سیکل درمان لغو شود.

اگر تخمدان ها به داروهای تحریک تخمک گذاری بیش از حد حساسیت نشان دهنداحتمال وقوع OHSS وجود دارد. در این حالت، شرایط فیزیولوژیک بیمار برای پذیرش جنین مناسب نیست. بنایراین عمل برداشت تخمک انجام می شود و تخمک ها در آزمایشگاه لقاح یافته و جنین های حاصله منجمد می شوند . چند ماه بعد، وقتی بیمار دوباره شرایط مناسب خود را به دست آورد ، جنین های منجمد شده به داخل رحم منتقل می شوند.
 

برای دیدن پربازدیدترین های نی نی نما لطفاً کلیک کنید...

برای دیدن همه مطالب مربوط به ناباروری لطفاً کلیک کنید...

برچسب ها : میکرواینجکشن چیست ، ایکسی چیست ، درمان ناباروری ، میکرواینجکشن موفق ، میکرواینجکشن+استراحت ، میکرواینجکشن ناموفق ، ivf میکرواینجکشن 

تعداد بازدید : 2

نظرات كاربران : نام : ایمیل : متن نظر : *لطفاً نظر خود را وارد نمائید متن بالا را وارد نمایید* 


ویدیو مرتبط :
تفاوت آی وی اف با میکرواینجکشن