ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



با مهاجم جدید فولاد بیشتر آشنا شوید/ غول 192 سانتیمتری!


با مهاجم جدید فولاد بیشتر آشنا شوید/ غول 192 سانتیمتری!بانک ورزش/ همانطور که در بانک ورزش خواندید فولاد یک مهاجم کامرونی به نام دورگ کوئه ماها (Dorge Rostand Kouemaha) را جذب کرد. در ادامه رزومه این بازیکن را بررسی می کنیم.
مهاجم 32 ساله و جدید فولاد 192 سانتیمتر قد و 85 کیلوگرم وزن دارد. او در سال 2004 عضو تیم ویکتوریا یونایتد کامرون بود و در 14 بازی، 16 گل برای این تیم به ثمر رساند. این درخشش سبب شد تا او فصل بعد به آریس یونان که در لیگ دو این کشور بود، منتقل شود ولی در 12 بازی هیچ گلی به ثمر نرساند. در سال 2005 قراردادی به مدت دو سال با تیم تاتابانیا مجارستان پیوست و در 33 بازی 14 گل برای این تیم به ثمر رساند. فصل بعد را به دبرسینی مجارستان پیوست و در آن تیم هم 14 گل در 27 بازی به ثمر رساند.
سال 2008، سال متفاوتی برای او بود چرا که موفق شد با قراردادی دو ساله به دویسبورگ بپیوندد. در سال اول برای این تیم که در بوندس لیگای دو بود 10 گل در 17 بازی به ثمر رساند ولی فصل بعد او فقط در 3 بازی به میدان رفت که یک گل هم وارد دروازه حریف کرد.
در فصل 2010 – 2009 با قراردادی 3 ساله به بروژ بلژیک پیوست و در 33 بازی 16 گل به ثمر رساند. فصل بعد اما در 33 بازی فقط 3 گل وارد دوازه حریفان کرد. در آخرین فصلی که با بروژ قرارداد داشت به صورت قرضی به کایزرسلاترن آلمان منتقل شد تا در 17 بازی 2 گل برای این تیم به ثمر برساند. فصل 2013 – 2012 را در آینتراخت فرانکفورت سپری کرد و در مجموع 37 دقیقه برای این تیم بازی کرد ولی گلی به ثمر نرساند. در همین فصل به صورت قرضی به گازیانتپ اسپور در سوپرلیگ ترکیه منتقل شد و در 15 بازی 5 گل به ثمر رساند. فصل 2014 – 2013 را در لیگ یک ترکیه و در تیم آدانا سپری کرد و در 31 بازی 9 گل به ثمر رساند. لیرز بلژیک و دینزلی اسپور هم آخرین تیم هایی بودند که او در فصل اخیر در آن ها بازی کرده که برای هر تیم 2 گل به ثمر رسانده است.
کوئه ماها 5 بار به تیم ملی کامرون دعوت شده و 182 دقیقه در تیم ملی بازی کرده است. 3 بازی از این 5 بازی در دیدارهای دوستانه و دو بازی هم مقابل جزایر موریس و توگو در مقدماتی جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی بوده است.
نکته جالب درباره این بازیکن اینکه او در تابستان امسال به اهواز آمد و با فولاد قرارداد داخلی امضا کرد، به دلیل صادر نشدن آی تی سی نتوانست قراردادش را در آن تاریخ رسمی کند.

جذاب ترین خبرهای ورزشی را در کانال تلگرامی کانال ورزش دنبال کنید

منبع: بانک ورزش


ویدیو مرتبط :
با مهرآفرین آشنا شوید