سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



خبرهای ضد و نقیض از وضعیت منتخب اصفهان/مینو خالقی: صبوری کنید


اخبار ضد و نقیضی از وضعیت مینو خالقی منتخب مردم اصفهان منتشر شده است که نشان از مشخص شدن وضعیت وی برای حضور در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی دارد.

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

اخبار ضد و نقیضی از وضعیت مینو خالقی منتخب مردم اصفهان منتشر شده است که نشان از مشخص شدن وضعیت وی برای حضور در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی دارد.

به گزارش انتخاب، یکی از خبرگزاری های کشور در این باره مدعی شده است که "مینو خالقی" از راه یافتن به مجلس بازمانده است.

طبق این گزارش؛ یک نماینده مجلس در گفت‌وگو با این خبرگزاری خبر از راه نیافتن "مینو خالقی" به مجلس داده است.

این نماینده گفت: یکی از هیأت حل اختلاف قوا نظر خود را درباره پرونده خانم مینو خالقی منتخب سوم حوزه انتخابیه اصفهان اعلام کرده است.

وی در این زمینه توضیح داد: هیأت حل اختلاف قوا در بررسی‌های خود درباره خانم مینو خالقی نظر شورای نگهبان مبنی بر ردّ صلاحیت و ابطال آرای وی را تأیید کرده و حق را به شورای نگهبان داده است.

"عبدالرضا هاشم زایی" رییس سنی فراکسیون امید در گفتگو با خبرنگارمجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در واکنش به خبری مبنی بر تایید نظر شورای نگهبان در مورد مینو خالقی توسط شورای حل اختلاف اظهار داشت: تاکنون در این مورد به ما پیامی ارسال نشده است.

نماینده منتخب مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس دهم تصریح کرد: فراکسیون امید تا ساعت 5 امروز بعداظهر با حضور مینو خالقی جلسه داشت اما چنین موضوعی مطرح نشد.

وی بیان داشت: روز گذشته شورای حل اختلاف جلسه ای در مورد مینو خالقی داشت اما خبری در رابطه با تایید و یا رد نظر شورای نگهبان تاکنون به ما اعلام نشده است.

همچنین "الیاس حضرتی" نماینده منتخب مجلس دهم در گفتگو با خبرنگارمجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نسبت به خبر تایید نظر شورای نگهبان توسط شورای حل اختلاف در مورد مینو خالقی اظهار بی اطلاعی کرد.

وی تصریح کرد: تا ساعت 5 بعداظهر امروز که در جلسه فراکسیون حضور داشتیم چنین خبری مطرح نشد اما بهتر است این موضوع را از مینو خالقی پیگیری کنید.

مینو خالقی: صبوری کنید

در ادامه با پیگیری از مینو خالقی نماینده منتخب مجلس دهم، وی تنها از رسانه ها خواست صبوری کنند.

این در حالی است که یک نماینده مجلس اعلام کرد: هیأت حل اختلاف قوا نظر خود را درباره پرونده مینو خالقی منتخب سوم حوزه انتخابیه اصفهان اعلام کرده است.

هیأت حل اختلاف قوا در بررسی‌های خود درباره مینو خالقی نظر شورای نگهبان مبنی بر ردّ صلاحیت و ابطال آرای وی را تأیید کرده و حق را به شورای نگهبان داده است.

درباره تعیین تکلیف نفر جایگزین به جای خانم مینو خالقی، بر اساس مذاکراتی که وزارت کشور با شورای نگهبان داشته، مقرر شده شورای نگهبان مجدداً این موضوع را بررسی کند.

اما تاکنون هیأت حل اختلاف قوا نظر خود را به صورت رسمی اعلام نکرده است.

گفتنی است؛ سخنگوی وزارت کشور نیز در گفتگویی کوتاه با خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران جوان از این موضوع اظهار بی اطلاعی کرده است.


یک منبع آگاه نیز در مورد ابلاغ نظر هیات حل اختلاف قوا و راه نیافتن مینو خالقی به مجلس گفت: بله قطعی است، البته هیات عالی حل اختلاف قوای سه گانه نظر مشورتی به رهبری می دهد و تصمیمات هیات مستقیم ابلاغی و اعمالی نیست و باید نظر نهایی را رهبری اعلام کنند.

وی گفت: البته این هیات درباره راهکار بعدی گویا تصمیم شورای نگهبان مبنی بر برگزاری انتخابات میان دوره ای را قبول ندارد و به رویه پیشین شورای نگهبان در موارد مشابه استناد می کند و پیشنهاد می دهد که نفر بعدی (که گویا باز هم یک اصلاح طلب است) به جای خانم مینو خالقی به مجلس راه یابد


ویدیو مرتبط :
آمارهای ضد و نقیض از بی بی سی