سلامت


2 دقیقه پیش

لیپوماتیک

لیپوماتیک به عنوان یک روش مناسب برای لاغری موضعی شکم، پهلو، ران و اطراف ران ، ناحیه پشت، غبغب و بازو شناخته می شود ، لیپوماتیک در واقع یک دستگاه قدرتمند و هوشمند است که ...
2 دقیقه پیش

با شجاعت پایان همکاری منفعلانه نظام پزشکی با وزارت بهداشت را اعلام کنید

سلامت نیوز:رییس نظام پزشکی‌ مازندران با ارسال نامه ای به علیرضا زالی رئیس کل نظام پزشکی طرح تحول سلامت را همانند طرح مسکن مهر و پرداخت یارانه عمومی دانست و با تاکید بر ...



دکتر سلام/ چگونه از خطر تنبلی چشم نجات یابیم؟


دکتر سلام/ چگونه از خطر تنبلی چشم نجات یابیم؟

باشگاه خبرنگاران/ با معاینه به موقع چشم می‌توانیم از خطر کم بینا شدن و تنبلی چشم دوری کنیم.

دکتر مریم جواهری اپتومتریست با اشاره به رشته اپتومتریست اظهار داشت: این رشته در حدود 15 سال است که در ایران تأسیس شده که در آن بیماری‌های چشمی شامل تنبلی چشم کودکان، انحرافات دید، نمره عینک، مسائل انکساری مادرزدای تشخیص داده می‌شود.

این اپتومتریست افزود: یک اپتومتریست و یا بیناسنج به صورت تخصصی می‌تواند به تعیین نمره عینک، پاتولوژی، بررسی تنبلی چشم به ویژه در کودکان و انحرافات بینایی افراد می‌پردازد.

جواهری ادامه داد: طرح غربالگری تنبلی چشم کودکان جهانی بوده و والدین باید فرزندان خود را تا قبل از سن شش سالگی جهت معاینات چشمی نزد اپتومتریست آورده تا در صورت بروز مسئله و یا مشکلی آن را با کم‌ترین هزینه و رمان برطرف کرد.

وی تصریح کرد: پزشکان اپتومتریست با روش‌های مختلف می‌توانند به درمان تنبلی چشم، انحرافات دید، مسائل انکساری چشم و همچنین بیماری‌های مادرزادی همچون آب مروارید در صورت مراجعه به موقع بیماران، بپردازند.

وی در پایان گفت: نزدیک و دوربین بودن چشم افراد یک مسئله ژنتیکی است که بر اثر اختلال داخل چشم و همچنین کوتاهی طول افقی کروی چشم اتفاق می‌افتد.


ویدیو مرتبط :
آمبلیوپی(تنبلی چشم) - مرکز چشم پزشکی دکتر علیرضا نادری