سرگرمی


2 دقیقه پیش

دانلود بازی اندروید

اندروید (از یونانی: به معنای مَرد، انسان، شبه آدم یا رُبات (آدم آهنی))، (به انگلیسی: Android) یک سیستم عامل همراه است که گوگل برای تلفن‌های همراه و تبلت‌ها عرضه می‌نماید و ...
2 دقیقه پیش

بازی اکشن-ماجرایی اسطوره های کوچک/ Pocket Legends

آخرین خبر/ Pocket Legends یکی از جذاب ترین بازی های آنلاین اکشن و سرگرم کننده برای سیستم عامل اندروید است. باید اشاره کرد که این بازی، اولین و بهترین بازی کمپانی MMO است که موفقیت ...



همه تفاوت های زنان و مردان


همه تفاوت های زنان و مردانمجله علمی ایران/ یک درک رایج ، به ویژه در سال‌هاى ١٩٨٠ وجود داشت که پسرها و دخترها از نظر شناختى مثل هم متولد مى‌شوند و این روش تربیت والدین و جامعه است که آنها را متفاوت کرده است.

بعدها پژوهش‌هاى دیگری این باور را زیر سؤال برد. اکثر روان‌شناسان امروزى بر این نکته توافق دارند که برخی تفاوت‌هاى موجود در مغز زن و مرد ذاتى است، دیان هامپرن پروفسور در دانشگاهى در کالیفرنیا که ٢٥ سال در مورد اختلاف‌هاى شناختى جنسى مطالعه کرده دراین باره مى‌گوید: "ما باید پسرها و دخترها رابه طور متفاوت اجتماعى کنیم، اما زیست شناسى هم در آن سهم دارد و درباره میزان سهم آن در حال حاضر بحث‌هاى داغى وجود دارد.

تاکنون تفاوت‌ها تایید شده است

برخى از تفاوت‌هاى جنسیتى که در اذهان عمومى وجود دارد، داراى پشتیبانى بیشترى از بقیه است. یکى از آن‌ها که به وفور در فرهنگ‌ها یافت مى‌شود، یکسان بودن طول عمر در هر دو جنس است، ولى تضمینى وجود ندارد که زیربناى زیست شناسى قوی نیز داشته باشد.

در تمام گروه‌هاى سنىو از تمام ملیت‌ها، مردها به مهارت‌هاى تخصصى و متنوع و بیشتری تمایل دارند. براى مثال مردها به چرخاندن موضوع در ذهنشان تسلط دارند. این تفاوتی فاحش است که در این ٣٥ سال اخیر نیز معتبر شناخته شده و در مورد کودکان سه ماهه ثبت شده است. به طور مشابه و متوسط، مردها در همه فرهنگ‌ها در جهت یابى زوایا و راه‌هاى اصلى بهتر عمل مى‌کنند.

هامپرن در ادامه گفت: "از طرف دیگر زن‌ها به روان صحبت کردن تمایل دارند و حافظه بهترى براى نگهدارى اشیا دارند، براى همین آن‌ها بهتر به یاد مى‌آورند که دقیقا جاى اشیا کجاست. انواع دیگرى از مردها و زن‌ها احتمالا از نشانه‌ها، بیشتراز راهنماى اصلى جهت‌ها براى جهت‌یابى استفاده مى‌کنند، اما این مشخصات در هر دو یافت مى‌شود. اشاره به این موضوع که داشتن مهارت‌هاى مختلف به این معنى نیست که مردها و زنها سطوح مختلفى از هوش دارند و باید تاکید کرد که جنس باهوش‌تر وجود ندارد.

در کل با آزمایش‌هاى متنوعى که انجام شده به نظر مى‌رسد مردانى که کارها را ضعیف‌تر انجام دادند در انتهاى منحنى قرار گرفتند، یعنى تعداد آنها از مردانى که کارشان را خیلى خوب انجام دادند کم‌تر است.

تفاوت از نگاهی دیگر

گزارش‌هایى که قبلا دیده‌ایم نشان مى‌دهد پسرها تمایل بیشترى در بهتر انجام دادن ریاضى دارند، در حالى که دخترها اغلب در خواندن و نوشتن بهتر هستند، در حقیقت درجه اختلاف به وابستگى زمینه دارد. در مدرسه دخترها تمایل دارند در انجام همه کارها بهتر عمل کنند. ازطرف دیگر پسرها تمایل دارند در انجام بهتر امتحان‌هایى که خارج از برنامه درسى آنهاست تمرکز کنند.

آیا این یافته‌ها به این معنى است که مدرسه علیه پسرها و امتحان‌هاى استاندارد بر علیه دخترها پایه ریزى شده است. هیچکدام از این سوال‌ها در رده روانشناسى، سیستم آموزشى و محافل والدینى امروز پاسخ داده نشده است. در این بین جامعه نقش بزرگى بازى مى‌کند، اما همیشه نتایجى را که انتظار داریم دریافت نمى‌کنیم.

در بیشتر جوامع رعایت جنسیتى، مزیت مرد در ریاضى تقریبا ناپدید مى‌شود، اما تفاوت‌هاى دیگر رشد مى کند. زمانیکه هر دو جنس به طور متوسط از تشویق بیشتر و امکان دسترسى برابر به آموزش برخوردار باشند، دخترها حتى در خواندن بهتر از پسرها ظاهر می‌شوند، اما پسرها بیشتر در انجام وظایف بصرى-فضایى از دخترها پیشى مى‌گیرند.

اقتصاد

اقتصاد امری بسیار مهم تلقی می‌شود. فقیر بودن براى هیچکس در توسعه شناختى خوب نیست، نقطه ضعف ممکن است در ملت‌هاى فقیر متناوب باشد، این در کشورهاى پیشرفته هم حقیقت دارد. افزایش تعداد زنان نسبت به مردان در دانشگاه‌ها، به مراتب مردها را از نظر موقعیت اجتماعى و اقتصادى به رتبه پایین‌تری هدایت می‌کند.

از دست دادن استعداد

پس اگر هیچکدام از جنسیت‌ها با هوش‌تر از دیگری نیست چرا توسط مردم، ما طبقه بندى مى‌شویم؟ به عنوان مثال چرا ٩٠ درصد مدیران اجرایى مرد و بیشتر از ٩٠ درصد منشى‌ها زن هستند.بیشتر شغل‌هاى مراقبتى توسط زنان انجام مى‌شود که تمامی سنین زنان آن شغل را دوست دارند، که جزء مشاغل مزد بگیر به حساب مى‌آید و وقت کمترى مى‌گیرد. مسئله جالب این است که بیشتر زنان جوان ممکن است شغل مهندسى را کمک کننده به حساب نیاورند.

به عنوان یک جامعه، ما نه تنها فقط زنان با استعداد را از دست مى‌دهیم، بلکه مردان با استعداد را در جبهه خانگى هم از دست مى‌دهیم. مردان مى‌توانند مراقبان بسیار خوبی باشند و مطالعات متعدد نشان داده که نقش پدر را به خوبی برای فرزندان ایفا کردن برای یک مرد بسیار مهم است.

هامپرن در انتها گفت: "ما نمى توانیم برابرى در کار داشته باشیم، اگر در خانه برابرى نداشته باشیم."

منبع:


ویدیو مرتبط :
تفاوت بین زنان و مردان