سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی: کود کشاورزی گران نمی‌شود


مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی: کود کشاورزی گران نمی‌شودایسنا/ در حالی که شرکت‌های پتروشیمی برای افزایش قیمت و بورسی شدن عرضه کود شیمیایی اوره درخواست خود را به ستاد تنظیم بازار ارائه داده بودند مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی اعلام کرد که بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار و ابلاغیه معاون اجرایی رئیس جمهور هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت و عرضه کود کشاورزی شیمیایی در بورس وجود ندارد.

یزدان سیف در نشست خبری امروز اظهار کرد: در سالی که گذشت بالغ بر یک میلیون و 751 هزار تن انواع کود‌های کشاورزی به کشاورزان عرضه شد که هشت درصد نسبت به سال 1393 رشد داشت. همچنین از نظر تنوع کودی نیز تا سال 1392، هشت نوع کود کشاورزی عرضه می‌شد در حالی که طی سال گذشته تاکنون به 19 نوع کود شیمیای، بیولوژیک، زیستی و ترکیبی افزایش یافت.

وی افزود: هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت کود شیمیایی وجود ندارد و علی‌رغم درخواست شرکت‌های پتروشیمی در سال گذشته برای عرضه کود شیمیایی اوره در بورس فعلا هیچ تصمیمی برای عرضه آن از این طریق اتخاذ نشده است، چرا که با توجه به ابلاغیه معاون اجرایی رئیس جمهور و پاسخ ستاد تنظیم بازار به شرکت‌های پتروشیمی کود اوره جزو اقلام اولویت‌دار در سبد کالاهای حساس و اساسی به‌شمار می‌رود که باید قیمت و نحوه‌ توزیع و تامین آن به تصویب ستاد تنظیم بازار برسد.

مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی تصریح کرد: در زمینه‌ تامین کودهای شیمیایی گاهی اوقات منافع شرکت‌های پتروشیمی در تضاد با بخش کشاورزی قرار گرفته و هرگاه کشاورزان نیاز داشتند آنها صادرات را به منافع ملی و کشاورزان ترجیح داده‌اند که البته به هر طریقی بوده شرکت‌های پتروشیمی نیاز کشاورزان را تامین کردند.

با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: ایسنا


ویدیو مرتبط :
تهیه کود کشاورزی از استخوان حیوانات