فیلم «جشن تولد» با موسیقی عربی در جشنواره فجر


فیلم «جشن تولد» با موسیقی عربی در جشنواره فجرباشگاه خبرنگاران/ فیلم سینمایی «جشن تولد» براساس موقعیت جغرافیایی به سمت موسیقی عربی گرایش دارد.
«سعید ذهنی» آهنگساز فیلم سینمایی «جشن تولد»، در مورد محتوای فیلم این چنین گفت: فیلم به مسائل و مشکلات شهروندان سوری در شرایط جنگ می‌پردازد که به کارگردانی عباس لاجوردی و تهیه‌کنندگی مهدی فیروزی به زبان عربی ساخته شده است و در بخش نگاه نو حضور دارد.
وی افزود: همچنین از بین بازیگران ایرانی احمد کاوری و علی‌رام نورایی در آن به ایفای نقش می‌پردازند.
وی در مورد فضای موسیقی گفت: ما براساس موقعیت جغرافیایی بیشتر به سمت موسیقی عربی گرایش داشته‌ایم؛ ولی از نغمه‌ها و ملودی‌های ایرانی هم استفاده شده است.
ذهنی در مورد نوازندگان بیان کرد: بخش اصلی کار به صورت آکوستیک و زنده در استودیو ضبط شده است و به نوازندگی کریم قربانی (ویالونس)، علی جعفری و میثم مروستی (ویولن)، پویا عابدی (نی و فلوت عربی)، مرتضی عابدی (پرکاشن عربی)، امینی (قانون)، رضا فهیمی (دف و سازهای ایرانی)، محمدرضا صفی، علی اصغر مهری، فریبا اسدی و پطروسیان گروه کر را تشکیل می‌دهند.
وی در مورد خواننده اصلی کار نیز چنین گفت: انتهای فیلم، خواننده به دو زبان عربی و فارسی می‌خواند و به نظر من خواننده‌ این فیلم که «مقتدی باغروی» است که یک پدیده به حساب می‌آید.




منبع: باشگاه خبرنگاران


ویدیو مرتبط :
فیلم رقص گروه لیان بوشهر در جشنواره موسیقی فجر