طراح لباس بخش انتخاب فیلم نگاه مردمی جشنواره فجر؛ خانه سینما سفارش این لباس را به من داد


طراح لباس بخش انتخاب فیلم نگاه مردمی جشنواره فجر؛ خانه سینما سفارش این لباس را به من دادباشگاه خبرنگاران/ سوری یزدانجو طراح صحنه و لباس، در مورد روند همکاری با ستاد اجرایی بخش مردمی جشنواره فیلم فجر سخن گفت.
سوری یزدانجو طراح صحنه و لباس سینما که طراحی یونیفرم عوامل ستاد اجرایی بخش مردمی سی و چهارمین فیلم فجر را نیز برعهده دارد، در خصوص روند این اتفاق گفت: طراحی یونیفرم عوامل اجرایی بخش مردمی جشنواره فیلم فجر سفارشی بود که از طرف خانه سینما به من دادند و آن‌ها به دنبال طرحی متفاوت بودند. من نیز مطابق با سیاست‌های خانه سینما طرحی را پیشنهاد دادم که مورد قبول آن‌ها واقع شد.

وی افزود: تنها موردی که در طرح پیشنهادی تغییر کرد، آمدن رنگ سفید شال به جای رنگ سورمه‌ای آن بود که هدف اصلی از این کار همخوان شدن رنگ آن با رنگ سفید شال مرحوم خسرو شکیبایی در پوستر اصلی جشنواره فیلم فجر بود.

وی ادامه داد: جایگزین‌کردن رنگ سفید شال به جای سورمه‌ای نیز از پیشنهادات خودم بود که مسئولان امر در خانه سینما بعد از بررسی قبول کردند و در نهایت چیزی شد که الان شاهد آن هستیم.

یزدانجو همچنین در مورد همکاری با فیلم «دختر» به کارگردانی رضا میر کریمی که در این فیلم طراحی لباس را برعهده دارد، عنوان کرد: یک بار قرار بود در فیلم «به همین سادگی» با میرکریمی همکاری کنیم که اتفاق نیفتاد. اما این بار قسمت شد تا در پروژه «دختر» با میرکریمی همکاری کنم؛ اما برای اولین بار تصمیم گرفتم فقط بخش لباس را پوشش دهم و بخش صحنه را شاه‌ابراهیمی انجام دهد.

وی درباره چگونگی کار با میرکریمی و شاه ابراهیمی اظهار داشت: میرکریمی یکی از فیلمسازانی است که دقیقاً به کار خود واقف است و می‌داند چه می‌خواهد و بسیار با تجربه عمل می‌کند. کار کردن در کنار شاه ابراهیمی نیز بسیار جذاب است و تجربه‌های فراوانی را کسب کردم. در کل با هر دوی این هنرمندان همفکر و همسو عمل کردیم که جای خشنودی دارد.

یزدانجو طراحی صحنه و لباس فیلم «پل خواب» به کارگردانی اکتای براهنی را نیز انجام می‌دهد که در این باره بیان کرد: چند سالی است براهنی را می‌شناسم او بسیار باسواد است و سینما را به خوبی می‌شناسد. به این خاطر بسیار مطمئن تمایل همکاری خود را با پروژه «پل خواب» اعلام کردم.

وی افزود: قبل از اینکه کار در «پل خواب» را آغاز کنیم، گپ‌های زیادی زدیم و تحقیق‌های فراوانی برای رسیدن به چیدمان درست و حرفه‌ای انجام دادیم. خوشبختانه همه کارها خیلی علمی و دقیق پیش رفت.

یزدانجو در بخش پایانی صحبت‌های خود در مورد اهمیت همکاری با دو پروژه «دختر» و «پل خواب» و جایگاه آن‌ها در کارنامه هنری‌اش خاطرنشان کرد: «دختر» و «پل خواب» دو کار ویژه و جدید در کارنامه هنری من است.


منبع: باشگاه خبرنگاران


ویدیو مرتبط :
شو لباس: دست گل جشنواره مد و لباس فجر