هند 6 زیردریایی هسته ای می سازد


به گفته مقامات دفاعی هند، قرار است سه فروند زیردریایی از کلاس اسکورپن (Scorpene) نیز از یک شرکت فرانسوی سفارش داده شود.

فرمانده نیروی دریایی هند گفت: این کشور شش فروند زیردریایی هسته ای برای تقویت ناوگان دریایی و جایگزینی آنها با زیردریایی های قدیمی و با سوخت دیزلی می سازد.

به گزارش ایرنا، آدمیرال رابین دووان (Robin Dhowan) ساخت این شش زیردریایی در قالب یکی از برنامه های ارتش هند صورت می گیرد.

ادامه داد: ویژگی های فنی این زیردریایی ها در دست مطالعه است و قرار است کارگاه کوی شتی سازی برای ساخت این زیردریایی ها مشخص شود.

به گفته مقامات دفاعی هند، قرار است سه فروند زیردریایی از کلاس اسکورپن (Scorpene) نیز از یک شرکت فرانسوی سفارش داده شود.

گفته شده است که سال آینده نیز زیردریایی هسته ای «آریهانت هند» که قابلیت حمل موشک بالستیک را دارد در مرکز کشتی سازی نیروی دریایی هند به آب انداخته می شود.

نیروی دریایی هند هم اینک تنها 13 زیردریایی معمولی در اختیار دارد که 10 فروند آن را از سال 1986 تا 2000 از روسیه خریداری کرده است.

بنا به این گزارش، با توجه به قابلیت های جنگی و دفاعی زیردریایی همسایگان دریایی این کشور که همچنان در حال افزایش است، هند خود را ناگزیز به افزایش قابلیت های نظامی خود در زیر دریا می بیند.

چین، بزرگترین رقیب منطقه ای هند اکنون پنج زیردریایی جنگی هسته ای، چهار زیردریایی دارای کلاهک هسته ای و 53 زیردریایی معمولی دارد.پاکستان، دیگر رقیب این کشور نیز پنج زیردریایی از چین خریداری کرده است.


ویدیو مرتبط :
تعمیر و تجهیز زیردریایی جنگی هند توسط یک کارخانه نظامی روسیه