سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



پیشخوان/ دیوان پروین اعتصامی به زبان اردو در پاکستان منتشر می‌شود


پیشخوان/ دیوان پروین اعتصامی به زبان اردو در پاکستان منتشر می‌شودمهر/ دکتر قاسم بگیو رئیس آکادمی ادبیات اردو پاکستان گفت: فرهنگستان علاقه‌مند به چاپ کتاب‌های ادبیات به ویژه ادبیات معاصر ایران به زبان اردو است. ما آمادگی این اکادمی را برای چاپ ترجمه اردوی دیوان اشعار پروین اعتصامی اعلام می‌کنیم.

رئیس آکادمی ادبیات پاکستان این خبر را در دیدار با دانشجویان و اساتید بخش زبان فارسی دانشگاه پیشاور پاکستان و علی یوسفی مسئول خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در پیشاور اعلام کرد.

وی ضمن استقبال از ترجمه آثار ادبی معاصر ایران به زبان اردو گفت: دو کتاب با عنوان «دیوان اشعار پروین اعتصامی» و «ادبیات معاصر ایران» که توسط بخش فارسی دانشگاه پیشاور برای نخستین بار به زبان اردو ترجمه شده است، پس از طرح موضوع در شورای ادبیات پاکستان، به چاپ خواهد رسید.


با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: مهر


ویدیو مرتبط :
دیوان پروین اعتصامی/کتابنامه