سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



تمام منابع زیستی تهران به اتمام رسیده است


به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، محمد حقانی در نشست بررسی علل تخریب باغات شهر تهران با اشاره به اینکه 70 درصد از جمعیت شهرنشین کشور در 80 شهر زندگی می‌کنند اظهار کرد: در چنین شرایطی بخش مهمی از آلاینده‌های زیست‌محیطی در این شهرها تولید می‌شود. 

وی با بیان اینکه بیش از 15 درصد از الایندگی‌های کل کشور در تهران تولید می‌شود، خاطرنشان کرد: این موضوع حاصل نحوه مدیریت ما در حوزه‌های مختلف است که نتیجه آن آلودگی شدید هوای تهران در چند روز گذشته بود. 

رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه حفاظت از فضای سبز و باغات پایتخت پشتوانه قانونی دارد در عین حال گفت: مصوبه حفظ و گسترش باغات و فضای سبز شهر تهران در سال 1358 که توسط شورای انقلاب به تصویب رسید قانون کامل و محکمی است اما تمام مقرراتی که پس از آن اضافه شده است در جهت تخریب باغات بوده است. 

حقانی با بیان اینکه قرائت صحیحی از این قانون وجود ندارد، عنوان کرد: شورای شهر نقش نظارتی دارد اما دستگاه‌هایی که وظیفه اجرای قانون را برعهده دارند به جای اینکه پشت سر قانون حرکت کنند جلوتر از قانون پیش می‌روند و قرائت خودشان را اجرا می‌کنند. 

رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه بخش عمده منابع شهرداری تهران حاصل تراکم‌فروشی است، اظهار کرد: این در حالی است که حداقل نیمی از درآمدهای اداره شهر باید از منابع پایدار حاصل شود. 

حقانی ادامه داد: شهردار تهران یک بار در جلسه شورای شهر مدعی شد که می‌تواند پایتخت را با 5 هزار میلیارد تومان اداره کند سوال اینجاست که اگر چنین چیزی میسر است چرا بیش از منابع درآمدی پایدار بودجه‌ریزی صورت می‌گیرد و پروژه تعریف می‌شود آیا احداث بزرگراه طبقاتی صدر واجب‌تر است یا توسعه مترو به عنوان یکی از مبادی حمل و نقلی پاک.

وی با تاکید بر اینکه اگر قدرت انتقاد نداریم حداقل نباید برای کسانی که خلاف می‌کنند، کف بزنیم، افزود: دغدغه اصلی مردم تهران در شرایط فعلی آلودگی هواست و همه ما باید برای رفع این مشکل برنامه‌ریزی کنیم. 

به گفته وی 70 درصد آلودگی هوای شهر تهران ناشی از سوخت‌های فسیلی است اما تلاش کافی برای فراهم کردن وسایل حمل و نقل عمومی با سوخت‌های غیرفسیلی نظیر مترو صورت نمی‌گیرد. 

رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران افزود: در چنین شرایطی که تهران از آلودگی هوا رنج می‌برد به تغییر کاربری فضای سبز تثبیت شده روی آورده‌ایم و اگر هم با بلندمرتبه سازی بخشی از عرصه شهر را از ساخت و ساز حفاظت می‌کنیم باز هم شاهد توسعه فضای سبز عمومی در اراضی آزاد شده نیستیم.

حقانی با بیان اینکه در گذشته موضوع خروج پادگان‌ها از شهر تهران و اضافه شدن این اراضی به عرصه‌های عمومی مطرح بود، اظهار کرد: شرایط اکنون به گونه‌ای است که باید به ماندن پادگان‌ها در جای خود و در داخل حریم شهر رضایت دهیم تا حداقل این اراضی از ساخت و ساز مصون بمانند. 

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
مسابقه ی بلند ترین فانی بافت( مسابقه به اتمام رسیده)