سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



معاون وزیر بهداشت: ادغام سازمان های بیمه گر پایه با جدیت پیگیری می شود


خبرگزاری دانشجو/ معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص ادغام سازمان های بیمه گر پایه، گفت:موضوع ادغام سازمان های بیمه گر پایه در برنامه پنجم توسعه مطرح شد، اما شرایط اجرای آن فراهم نشد که این اقدام می تواند به تجمیع منابع، افزایش بهره وری منابع و صرفه جویی کمک کند.

محمدحاجی آقاجانی روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از بیمارستان های شهرهای آبادان و خرمشهر در جمع خبرنگاران گفت:هم اکنون، همپوشانی سازمان های بیمه گر پایه، افزایش هزینه ها را به همراه داشته است و وجود چهار سازمان بیمه گر پایه و چهار سری اداره کل و ادارات شهرستانی به معنای تحمیل هزینه فراوان به نظام بیمه ای کشور است.

به گفته وی، چهار نوع بسته بیمه پایه، چهار نوع خدمت و تفاوت های قابل ملاحظه در شکل و پوشش خدمات، مشکلات فراوانی را برای مردم ایجاد کرده است و تشکیل بیمه پایه مقتدر، می تواند بسیاری از مشکلات را کاهش دهد.
معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین با بیان دستاوردهای اجرای طرح تحول نظام سلامت در کشور، نوسازی، بهسازی و هتلینگ بیمارستان ها را از دستاوردهای اجرای این طرح خواند و گفت:هم اکنون، تمامی بیمارستان ها از تجهیزات پزشکی به میزان لازم برخوردارند.

آقاجانی گفت:سرمایه پزشکی نظیر دستگاه های سی تی اسکن، رادیولوژی، سونوگرافی، اندوسکوپی و سایر دستگاه ها به بیمارستان ها افزوده شده و از سویی نیز، پرداختی مردم با اجرای طرح نظام سلامت کاهش یافته و دسترسی مردم به دارو نیز افزایش یافت.

** ارتقا زیرساخت بیمارستان های جنوب خوزستان

معاون درمان وزیربهداتش، درمان و آموزش پزشکی همچنین با بیان بازدید خود از بیمارستان های شهرستان های آبادان و خرمشهر و ملاقات با بیماران، گفت:در ملاقات با بیماران این شهرها، بیشتر مراجعه کنندگان از خدمات درمانی ارائه شده راضی بودند، اگرچه کاستی ها و مشکلات و کمبودها نیز زیاد است.

آقاجانی با بیان اینکه با ارتقا زیرساخت های این منطقه با اجرا و بهره برداری از پروژه های جدید، افزود: به عنوان مثال، امسال در دو ماهه اخیر 38 پزشک متخصص برای ارائه خدمات درمانی به مردم منطقه به مجموعه پزشکان این دانشکده افزوده شد.

وی گفت:همچنین از سال گذشته تا امروز تجهیزات متعدد تشخیصی و درمانی اعم از دستگاه های رادیولوژی دیجیتال، دستگاه های آندوسکوپی، میکروسکوپ های جراحی، دستگاه های بسیار متعدد تشخیصی درمانی تخصصی و فوق تخصصی به مجموعه بیمارستان های منطقه افزوده شد.

معاون درمانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد:با برنامه ریزی و هماهنگی انجام شده، بخش سی.تی.اسکن و ام.آر.آی برای ارائه خدمات به مردم این خطه در دانشگاه راه اندازی می شود.
آقاجانی همچنین از از احداث سه بیمارستان در حوزه دانشکده علوم پزشکی آبادان خبر داد و گفت:این بیمارستان ها با ظرفیت 500 تختخوابی ساخته می شود و پروژه های دیگری نظیر سه کلینیک ویژه شامل بخش جدید اورژانس جدید بیمارستان ولیعصر، زایشگاه و بخش درمان سرپایی بیماران نیز در حال ساخت است.

معاون درمانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص بخش ان. آی. سی. یو نوزادان این منطقه نیز گفت:این بخش در دست راه اندازی است و وزارت بهداتش نیز به لحاظ تجهیزاتی امکانات مورد نیاز را تامین کرده و در اختیار قرار می دهد.

آقاجانی همچنین با اشاره به قول مساعد در خصوص تحویل دستگاه سی. تی.اسکن شادگان اظهار کرد: درخواست آن از سوی دانشکده علوم پزشکی به وزارت ارسال شده بود که موافقت اصولی برای راه اندازی آن به انجام رسیده است.

** قانونی در خصوص الزام قرارداد پزشک متخصص با بیمه نداریم

معاون وزیر بهداشت، درمان و اموزش پزشکی همچنین در ادامه سخنانش با بیان اینکه قانونی نداریم که پزشکان متخصص با بیمه قرارداد بسته یا سازمان بیمه گر موظف شود که با پزشکان قرارداد ببندند، گفت:ارائه خدمت، در واقع بر اساس عرضه و تقاضا است که در هر نقطه از کشور سازمان های بیمه با مردم و پزشکان عقد قرارداد می بندند.

وی در ادامه گفت:در بیشتر نقاط کشور، پزشکان طرف قرارداد بیمه، کلینیک تخصصی ویژه زیر پوشش چتر فراگیر طرح تحول نظام سلامت با پرداختی اندک داشته و بیماران نیز از خدمات کلینیک ها استفاده می کنند.

**کمبود نیروی انسانی متخصص، از مشکلات وزارت بهداشت

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در بخش دیگری از سخنانش، کمبود نیروی انسانی در حوزه بهداشت و درمان به ویژه نیروی پرستاری را از مشکلات این وزارت خواند و افزود:برنامه ریزی هایی نیز برای رفع این مشکل انجام شده است و گسترش طرح های تربیت کارشناس پرستاری در رشته های مرتبط از مهم ترین برنامه هاست.

آقاجانی تربیت نیروی انسانی بومی را از طرح های اجرایی مرود نظر برای رفع کمبودها خواند.

معاون درمانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز چهارشنبه در بازدید از بیمارستان های موجود در منطقه آزاد راوند، در جریان روند اجرای طرح تحول سلامت قرار می گیرد.
بازدید از چند پروژه عمرانی در حوزه درمان نظیر پروژه تکمیل بیمارستان 32 تختخوابی اروند کنار، آغاز تعمیرات اساسی بال شمالی بیمارستان طالقانی و روند اجرایی طرح توسعه اورژانس بیمارستان ولیعصر خرمشهر از برنامه های سفر آقاجانی به منطقه آزاد اروند بود.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
نبض از شبکه خبر6آذر-معاون بهداشت وزیر بهداشت،دکتر سیاری